کد خبر: 362247
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۹ ۱۵:۳۶:۵۴
| |

داود محمدی، نماینده مردم قزوین در مجلس:

فرهنگ و ارشاد با پرداخت یارانه از ناشران حمایت کند

داود محمدی، نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی، گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید قدم جدی برای پرداخت یارانه و حمایت یارانه‌ای قیمت کاغذ برای چاپ و انتشار کتاب‌ها بردارد.

فرهنگ و ارشاد با پرداخت یارانه از ناشران حمایت کند
کد خبر: 362247
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۹ ۱۵:۳۶:۵۴

اعتمادآنلاین| داود محمدی، نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در مراسم روز بزرگداشت کتاب و کتاب‌خوانی که پیش از ظهر امروز 29 آبان در کتابخانه امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: با توجه به این‌که ما یک کشور فرهنگی محسوب می‌شویم یکی از نیازهای ضروری توجه به امر کتاب‌خوانی است اما در حال حاضر سرانه کتاب‌خوانی در کشور ما خوب نیست.

وی افزود: امروزه با ظهور و ترویج فضای مجازی، کتاب و کتاب‌خوانی جایگاه سابق خود را ازدست‌داده و رتبه‌ای که در حوزه کتاب‌خوانی در کشور داشتیم تنزل پیداکرده است، بنابراین باید گام‌های اساسی برداشته شود.

محمدی تأکید کرد: کتاب‌خوانی نقش عمده‌ای در توسعه علم و دانش دارد بنابراین باید از تجمعات اجتماعی مانند حضور مردم در اتوبوس‌ها و پارک‌ها به نحو احسن بهره‌گیری کنیم و نفوذ مویرگی داشته باشیم، همچنین راه‌اندازی کتابخانه سیار نیز می‌تواند تأثیر داشته باشد.

وی اظهار کرد: در راستای تقویت کتاب و کتاب‌خوانی باید قدم‌هایی برداشته شود و دستگاه‌های دولتی نیز به تعهداتی که دارند عمل کنند، شهرداری تعهدی دارد که نیم درصد از درآمد خود را به این امر اختصاص دهد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز باید قدم جدی برای پرداخت یارانه و حمایت یارانه‌ای از قیمت کاغذ برای چاپ و انتشار کتاب‌ها بردارد.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ناشران و نویسندگان باید بتوانند در حوزه نشر گام بردارند، بخشی از مراجعان ما در خصوص نشر مشکل دارند و این مهم همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد را می‌طلبد.

وی بیان کرد: مهم‌تر از همه فرهنگ کتاب‌خوانی است و باید کاری کنیم که ذائقه جامعه تغییر کند، فضای مجازی با تنوع و کثرت منابعی که دارد توانسته افراد با ذائقه مختلف را جذب کند ما نیز باید در حوزه کتاب بتوانیم افراد مختلفی را جذب کنیم و مطالعه را به بخشی از نیاز جدی خانواده تبدیل کنیم که این امر نیاز به آموزش کتاب‌خوانی از دوران کودکی دارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها