کد خبر: 362280
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۹ ۱۶:۴۶:۳۵
| |

25 هزار میلیارد ریال کالای منقول در 26 انبار کشور نگهداری می‌شود

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، ارزش کالاهای منقول موجود در 26 انبار کشور را 25 هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

25 هزار میلیارد ریال کالای منقول در 26 انبار کشور نگهداری می‌شود
کد خبر: 362280
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۹ ۱۶:۴۶:۳۵

اعتمادآنلاین| ‌ جمشید قسوریان جهرمی ظهر امروز در نشست کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان بیان داشت: تا سال 96‌، 25 انبار در کل کشور وجود داشت که اکنون به 86 انبار در کشور افزایش یافته است تا کالاها رصد، نگهداری و تعیین تکلیف شوند.


وی افزود: طی دو سال اخیر نزدیک به 70هزار پرونده متروکه تعیین تکلیف شده و اکنون در 30 استان کشور سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی فعالیت دارد.


جهرمی تاکید کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر مجوزی مبنی بر استخدام جدید نیروی انسانی و تامین زیرساخت‌ها را نداریم از این رو می‌طلبد با مساعدت و تعامل ریشه قاچاق در کشور را از بین ببریم.

وی با بیان اینکه در 8 ماهه سال جاری بالغ بر 5 هزار میلیارد ریال فروش اموال منقول تملیکی در کشور ثبت شده که نسبت به مشابه سال گذشته با 97 درصد رشد داشته است، بیان داشت: سازمان اموال تملیکی در خصوص کالاهای قاچاق در انبارها به سه شیوه فروش داخل، انهدام و فروش به شرط صادرات اقدام کند که در حال حاضر صدور مجوز برای تحویل کالا با مشکلات زیادی مواجه است و به آسانی صادر نمی‌شود و باید گفت که دستور فروش باید بر اساس نرخ بازار و دارای مهر و تاییدیه قانون باشد.

جهرمی ادامه داد: چنانچه برای کالاهای فسادپذیر مجوز صدور ارائه نشود باید به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی گزارش شود تا دستورات لازم در این خصوص صادر شود.


این مقام مسئول بیان داشت: در کل کشور تعداد نیروی شاغل در این سازمان 703نفر است که بیش از 500 نیرو شرکتی و قراردادی هستند که 96 نفر از نیروهای شرکتی و 15 نیرو نیز در حوزه قرارداد معین بیش از مجوز صادره هستند.


وی افزود: در حال حاضر امکان توسعه و تجهیز انبارها وجود ندارد و باید با حداقل نیرو حداکثر بهره وری را داشته باشیم.


جهرمی در خصوص توزیع کالاهای موجود در انبار به نهادهای حمایتی نیز گفت: توزیع کالاهای خاص به نهادهای حمایتی در اولویت قرار دارد و باید با قیمت کارشناسی و در کوتاه ترین زمان به این قشر ارائه شود.
وی تصریح کرد: خودروها و موتورسیکلت های موجود در انبار نیز باید با قیمت کارشناسی به ناجا، ارتش، سپاه و بسیج در بازه زمانی کوتاه تحویل شود.


مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی کشور خاطرنشان کرد: باید از جزیره‌ای عمل کردن در راستای مبارزه با قاچاق کالا پرهیز و با وفاق و همدلی معضل قاچاق را ریشه کن کنیم.


جهرمی با اشاره به مشکل نگهداری کالا در سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان نیز گفت: در این راستا مقرر شد انبار کالاها را در محل جدید تجمیع کنیم به گونه‌ای که در کنار ساختمان اداری قرار داشته باشد که نحوه ارائه خدمات به صورت مناسب تر صورت گیرد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها