کد خبر: 362511
|
۱۳۹۸/۰۸/۳۰ ۱۶:۴۶:۲۶
| |

وزیر دفاع ترکیه:

در حال رایزنی با روسیه درخصوص یگان‌های مدافع خلق کرد در شمال شرق سوریه هستیم

خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه خاطرنشان کرد، روسیه 29 اکتبر به ترکیه اعلام کرد که 34 هزار نظامی و بیش از سه هزار و 200 قبضه سلاح سنگین از عمق 30 کیلومتری مرزهای سوریه با ترکیه خارج می‌شود.

در حال رایزنی با روسیه درخصوص یگان‌های مدافع خلق کرد در شمال شرق سوریه هستیم
کد خبر: 362511
|
۱۳۹۸/۰۸/۳۰ ۱۶:۴۶:۲۶

اعتمادآنلاین| وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد که کشورش در حال رایزنی با روسیه درخصوص یگان‌های مدافع خلق کرد در شمال شرق سوریه است.

به گزارش روسیا الیوم، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه خاطرنشان کرد، روسیه 29 اکتبر به ترکیه اعلام کرد که 34 هزار نظامی و بیش از سه هزار و 200 قبضه سلاح سنگین از عمق 30 کیلومتری مرزهای سوریه با ترکیه خارج می‌شود.

آکار تصریح کرد: ترکیه تاکید دارد که یگان‌های مدافع خلق کرد با پوشش نیروهای نظام سوریه همچنان در منطقه "منبج" حضور دارند و از روسیه می‌خواهیم تا این مشکل را حل کند.


وزیر دفاع ترکیه همچنین عنوان داشت: رایزنی با روسیه درخصوص افزایش گشت‌زنی‌ها در "تل رفعت" ادامه دارد.

از سوی دیگر، وزیر دفاع ترکیه گفت، ترکیه هیچ سلاح شیمیایی ممنوعه‌ طبق قوانین و توافقنامه های بین‌المللی را در جریان عملیات"چشمه صلح" استفاده نکرده است.

وی افزود، نیروهای عملیات چشمه صلح بیش از 600 منطقه مسکونی به مساحت 4300 کیلومتر مربع را تحت کنترل درآورده و مراکز بازرسی در بزرگراه "ام 4" تاسیس کردند.

وزیر دفاع ترکیه با بیان اینکه تا امروز حدود 1200 تروریست در چارچوب عملیات مذکور خنثی شدند گفت: 158 تروریست"پ.ک.ک" تا امروز در عملیات"المخلب"(چنگال) در شمال عراق کشته شدند.

ترکیه نهم اکتبر عملیاتی تحت عنوان "چشمه صلح" را در سوریه علیه نیروهای یگان‌های مدافع خلق کرد (ی‌پ‌گ) به راه انداخت که این عملیات با محکومیت بین‌المللی مواجه شد. پیش از آغاز این عملیات، آمریکا از خروج نیروهای آمریکایی از این منطقه خبر داد که چراغ سبزی برای آغاز عملیات ترکیه به حساب می‌آمد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها