کد خبر: 362604
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۱ ۰۰:۲۴:۰۰
| |

رئیس‌جمهور لبنان بر آزادسازی خاک این کشور از دست اسرائیل تأکید کرد

رئیس‌جمهوری لبنان در سالروز استقلال این کشور بر عزم لبنان برای آزادسازی همه اراضی این کشور تأکید کرد.

رئیس‌جمهور لبنان بر آزادسازی خاک این کشور از دست اسرائیل تأکید کرد
کد خبر: 362604
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۱ ۰۰:۲۴:۰۰

اعتمادآنلاین| «میشل عون»، رئیس‌جمهوری لبنان بر عزم این کشور جهت آزادسازی مناطق اشغالی لبنان از دست رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

رژیم صهیونیستی مزارع «شبعا»ی لبنان را به همراه جولان اشغالی سوریه در سال 1967 به اشغال خود درآورده است.

عون که شامگاه پنجشنبه (30 آبان) به مناسبت سالروز استقلال لبنان سخنرانی می‌کرد، گفت چالش‌هایی که در در انتظار این کشور است، بسیار بزرگ است.

او گفت آنچه که از داخل، جامعه، نهادها و اقتصاد لبنان را تهدید می‌کند، فساد است؛ با این حال مبارزه با فساد به شعار مصرفی تبدیل شده است که هرگاه به آن نیازی پیدا می‌شود به ویژه از سوی افرادی که در فساد غرق‌اند، این شعار مجدداً سرداده می‌شود.

به گزارش المیادین، میشل عون ادامه داد: «مبارزه با فساد از سخت‌ترین نبردها است؛ برای همین من رو به سوی لبنانی‌ها کردم و [آن‌ها را خطاب قرار دادم] و کسی غیر از لبنانی‌ها نمی تواند برای اجرای قوانین در لبنان فشار بیاورد».

رئیس جمهور لبنان به اعتراضات مردمی اخیر در این کشور نیز اشاره کرد و گفت که اعتراضات مردمی تا حدود زیادی برخی تابوها درهم شکست و «مناطق ورود ممنوع» را پشت‌سر گذاشت و قوه قضائیه را وادار به اقدام علیه فساد کرد.

میشل عون گفت در مسیر مبارزه با فساد، از قوه قضائیه لبنان حمایت خواهد کرد و در برابر حملات به آن، «سد محکمی» خواهد بود.

شهرهای لبنان از 24 مهر در اعتراض به اوضاع معیشتی و اقتصادی و اعمال مالیات بر برخی از خدمات دولتی، به عرصه برگزاری تظاهرات مردمی تبدیل شده است. معترضان خواهان اصلاحات جدی و برکناری مسئولان فاسد و فاقد صلاحیت هستند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها