کد خبر: 362757
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۱ ۱۴:۱۳:۲۴
| |

تشکیل پرونده برای 1642 متخلف صنفی

آمار بازرسی های انجام گرفته توسط بازرسان سازمان حمایت، صنعت، معدن و تجارت استان ها و همچنین بازرسی اصناف در روز چهارم اجرای طرح تشدید بازار در سطح کشور منتشر شد.

تشکیل پرونده برای 1642 متخلف صنفی
کد خبر: 362757
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۱ ۱۴:۱۳:۲۴

اعتمادآنلاین| روز سه شنبه این هفته در مجموع 28 هزار و 888 مورد بازرسی در سطح کشور در بخش عرضه انجام شده است.

در همین راستا برای یکهزار و 642 متخلف صنفی پرونده تشکیل و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی هر یک از استان ها ارسال شده است.

بنا بر این گزارش روز سه شنبه بازرسان سازمان حمایت و بازرسان سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها 15 هزار 721 مورد بازرسی انجام داده و برای یک هزار و 211 واحد صنفی و خدماتی گزارش تخلف به ارزش بیش از 29 میلیارد 104 میلیون ریال صادر کرده اند.

همچنین در این روز آمار بازرسی های اتاق اصناف در سطح کشور 13 هزار و 167 مورد اعلام شده که موجب تشکیل پروند برای 431 واحد صنفی با ارزش ریالی بالغ بر 3 میلیارد و 208 میلیون ریال بوده است.

در مجموع طی 4 روز نخست اجرای طرح تشدید بازرسی در سطح کشور، بازرسان سازمان حمایت و سازمان های صمت استان ها و همچنین بازرسان اصناف با 96 هزار 538 مورد بازرسی برای 6 هزار و 821 متخلف به ارزش 95 میلیارد و 519 میلیون ریال تشکیل پرونده داده و مراتب را جهت بررسی های بعدی به تعزیرات حکومتی ارجاع نموده اند

شایان ذکر است؛ همزمان با تغییر نرخ بنزین در کشور و در راستای جلوگیری از افزایش قیمت انواع کالا و خدمات در سطح عرضه، طرح تشدید بازرسی با همکاری سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، بازرسی سازمان های صمت استان ها، بازرسی اصناف و همچنین تعزیرات حکومتی در حال اجراست و با هرگونه تخلف گرانفروشی، احتکار و امتناع از عرضه به طور جدی برخورد می شود.

گفتنی است؛ آمار بازرسی های انجام گرفته به صورت روزانه منتشر می شود و همچنین مردم عزیز کشورمان در صورت برخورد با هرگونه تخلف صنفی به ویژه در حوزه گرانفروشی، احتکار و امتناع از عرضه می توانند شکایات خود را به 4 روش حضوری، تلفن 124، سامانه ثبت شکایت 124 و آپلیکیشن آپ به اطلاع مراجع نظارتی جهت بررسی های لازم برسانند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها