کد خبر: 362833
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۱ ۱۸:۵۳:۲۱
| |

آلودگی هوای پایتخت تا «سه‌شنبه» ادامه دارد

شرایط ناسالم هوای پایتخت که از دیروز «پنجشنبه» آغاز شده است، بر اساس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان تهران تا سه‌شنبه «5 آذر» ادامه دارد.

آلودگی هوای پایتخت تا «سه‌شنبه» ادامه دارد
کد خبر: 362833
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۱ ۱۸:۵۳:۲۱

اعتمادآنلاین| علت این پایداری شرایط ناسالم هوا مخصوصا برای گروه‌های حساس (بیماران قلبی و تنفسی، سالمندان، کودکان و زنان باردار) استمرار پایداری نسبی و عدم وزش باد مناسب جهت تهویه طبیعی هوا ذکر شده است.

کیفیت هوای پایتخت در روزهای پنجشنبه (دیروز) و جمعه(امروز) با قرار گرفتن روی شاخص 119 و 111 در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس (بیماران قلبی، سالمندان، کودکان و زنان باردار) بود.

شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا 50 در شرایط پاک (سبز)، 51 تا 100 در شرایط سالم (زرد و حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، 101 تا 150 در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، 151 تا 200 در شرایط ناسالم برای همه (قرمز)، 201 تا 300 در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و 301 تا 500 در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.

در اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان تهران کاهش کیفیت هوا و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در بخش‌های صنعتی و پرجمعیت مخاطره مناطق پرتردد تهران، ورامین، شهرری و اسلامشهر ذکر شده است.

در این اطلاعیه از شهروندان خواسته شده است که از هر گونه فعالیت منجر به افزایش آلودگی هوا خودداری کرده و کودکان، افراد مسن و بیماران قلبی و تنفسی نیز در معابر تردد غیرضروری نکنند.

این اطلاعیه از شهروندان خواسته است که از انجام فعالیت طولانی و سنگین خارج از منزل خودداری کنند.

منبع: ایرنتا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها