کد خبر: 363013
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۱ ۱۵:۰۰:۰۰
| |

جمشید پژویان، کارشناس اقتصادی، در گفت‌و‌گو با «اعتمادآنلاین»:

قیمت بنزین بلافاصله بعد از برجام باید اصلاح می‌شد/ مشکلات اقتصادی با دعا و التماس حل نمی‌شود/ اصلاح قیمت‌ بنزین ضروری بود

جمشید پژویان گفت: دولت باید با توجه به جابه‌جایی آمار تورم این حرکت را به صورت پلکانی انجام می‌داد، نه اینکه در شرایط تحریم و در روزهایی که مردم معیشت‌شان را به طور جدی در خطر می‌بینند به یکباره اعلام شود قیمت بنزین از لیتری هزار تومان به سه هزار تومان رسیده است.

قیمت بنزین بلافاصله بعد از برجام باید اصلاح می‌شد/ مشکلات اقتصادی با دعا و التماس حل نمی‌شود/ اصلاح قیمت‌ بنزین ضروری بود
کد خبر: 363013
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۱ ۱۵:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| جمشید پژویان در گفت‌و‌گو با اعتمادآنلاین گفت: اصلاح قیمت‌ بنزین ضروری بود. در واقع این نوع تغییر در قیمت بنزین برای اولین بار در دولت احمدی‌نژاد اتفاق افتاد که همان زمان هم در تصمیم‌گیری اشکال‌هایی پیش آمد. اما به دلیل اینکه درباره نحوه اجرا و اطلاع دقت زیادی به عمل آمده بود، سر و صدا و اعتراض چندانی را شاهد نبودیم. تا اینکه دولت جاری در شرایطی خطیر اقدام به افزایش 300 درصدی بنزین کرد.

اصلاح قیمت بنزین امری لازم است

کارشناس حوزه اقتصاد در ادامه صحبت‌هایش تاکید کرد: اصلاح قیمت بنزین امری لازم است، اما دولت باید با توجه به جابه‌جایی آمار تورم این حرکت را به صورت پلکانی انجام می‌داد، نه اینکه در شرایط تحریم و در روزهایی که مردم معیشت‌شان را به طور جدی در خطر می‌بینند به یکباره اعلام شود قیمت بنزین از لیتری هزار تومان به سه هزار تومان رسیده است. به همین دلیل باید به افکار عمومی حق داد که فکر کنند مورد ظلم قرار گرفته‌اند.

بهترین زمان ممکن برای اصلاح قیمت انرژی، بعد از برجام بود

رئیس سابق شورای رقابت توضیح داد: بهترین زمان ممکن برای اصلاح قیمت انرژی، بعد از برجام بود. به هر حال بعد از توافق هسته‌ای گشایشی در فضای اقتصادی رخ داد و مردم به این ذهنیت رسیدند که مشکلات و محدودیت‌های مالی‌شان کمتر شده و کمتر هم خواهد شد. دقیقاً به همین دلیل در آن شرایط آمادگی داشتند تا بهای بیشتری برای انرژی‌های سوختی بپردازند.

پژویان با اشاره به تکیه دولت‌ها بر درآمدهای نفتی افزود:‌ روشن است در کشوری که همیشه سایه تحریم را بالای سر خود حس می‌کند برای ترمیم فضای اقتصادی لازم است به امر تولید توجه بیشتری شود تا با صادرات ده‌ها کالا نیازمان به بازار نفت جهانی کمتر و در نتیجه تحریم‌ها کم‌اثرتر شود. اما متاسفانه همه دولت‌ها فقط حرف می‌زنند و تلاشی عملی برای رونق چرخه تولید از خود نشان نمی‌دهند. در واقع دولت‌‌ها باید این را در نظر بگیرند‌ که مشکلات اقتصادی با دعا و التماس حل نمی‌شود.

دولت‌ها بنایی بر واقع‌بینی ندارند

او همچنین اظهار کرد: متاسفانه دولت‌ها بنایی بر واقع‌بینی ندارند و عملاً باید گفت نمی‌توانند مملکت‌‌داری کنند و باعث می‌شوند مردم روزبه‌روز مشکلات و سختی‌های بیشتری را متحمل شوند.

جمشید پژویان در پایان صحبت‌هایش گفت:‌ اقتصاد زبان خودش را دارد و محال است مشکلات اقتصادی با حرف و شعار و همچنین می‌کنم‌‌می‌کنم‌ها حل شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها