کد خبر: 364102
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۲ ۱۰:۰۰:۰۰
| |

اکبر فلاح، کارشناس کشتی، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

چرا فدراسیون جلوی تغییر وزن کشتی‌گیران را نمی‌گیرد؟/ اکثر ملی‌پوشان در لیگ برتر تغییر وزن دادند/ کشتی ایران شانسی برای کسب مدال المپیک ندارد

یک کارشناس کشتی گفت: کشتی ایران تنها 2 سهمیه المپیک گرفته است و هنوز معلوم نیست بتوانیم پنج سهمیه دیگر بگیریم. کشتی‌گیران تیم ملی شرایط حضور در رقابت‌های انتخابی را ندارند. بیشتر وزن‌های ما در رقابت‌های جهانی نتوانستند به نیمه‌نهایی برسند و این زنگ خطر بزرگی برای کشتی ایران است.

چرا فدراسیون جلوی تغییر وزن کشتی‌گیران را نمی‌گیرد؟/ اکثر ملی‌پوشان در لیگ برتر تغییر وزن دادند/ کشتی ایران شانسی برای کسب مدال المپیک ندارد
کد خبر: 364102
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۲ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ اکبر فلاح، کارشناس کشتی، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین، با اعتراض به رفتار دوگانه فدراسیون کشتی با برخی از مربیان این رشته گفت: مدیران فدراسیون در همه مشکلات کشتی ایران مسئولیت دارند. چه مشکل اخلاقی باشد چه فنی، نیمی از مشکلات بر گردن فدراسیون است.

او ادامه داد: این فدراسیون پنج مربی کشتی در رده نونهالان را به دلیل کم کردن وزن ورزشکاران‌شان جریمه کرده است. فدراسیون، مربیانی را جریمه کرده است که کوشیده‌اند پشتوانه‌های کشتی ایران را پرورش دهند. آنها حتی یک‌ بار به خاطر تلاش‌هایشان تشویق نشده‌اند اما فدراسیون جریمه‌شان کرده است. این مربیان بی‌شک کار اشتباهی انجام داده‌اند که کشتی‌گیران نونهال را مجبور به کاهش وزن کرده‌اند، اما آیا کمیته انضباطی در لیگ برتر کشتی هم مقابل چنین اتفاقی ایستاده است؟

فلاح با اشاره به تغییر وزن برخی از کشتی‌گیران ملی‌پوش در رقابت‌های لیگ گفت: فدراسیون اعلام کرده اجازه نمی‌دهد کشتی‌گیران بی‌دلیل تغییر وزن دهند، پس چرا ایمان صادقی که ملی‌پوش هم هست در انتخابی تیم ملی در وزن 65 کیلوگرم رقابت می‌کند، اما در لیگ به وزن 60 کیلوگرم می‌رود؟ چرا کمیته انضباطی مربیان ایمان صادقی را جریمه نمی‌کند؟

او توضیح داد: تنها ایمان صادقی نیست که چنین کاری در لیگ انجام داده است. خیلی از نفرات به خاطر حضور در لیگ تغییر وزن داده‌اند. اگر شعار فدراسیون این است که هیچ ورزشکاری نباید تغییر وزن بدهد چرا جلوی چنین اتفاقی را نمی‌گیرد؟ میثم نصیری از وزن 70 کیلوگرم به 65 کیلوگرم آمده است. این اتفاق چه فایده‌ای برای کشتی ایران دارد؟

این کارشناس کشتی ایران گفت: «کمیته انضباطی باید جوابگوی این اتفاقات باشد. وقتی مربیان رده پایه را جریمه می‌کنید مربی تیم قهرمان لیگ را هم جریمه کنید که باعث تغییر وزن کشتی‌گیران شده و چنین ضربه‌ای به کشتی ایران زده است.

فلاح با اشاره به رقابت‌های انتخابی المپیک گفت: کشتی ایران تنها 2 سهمیه المپیک گرفته است و هنوز معلوم نیست بتوانیم پنج سهمیه دیگر بگیریم. مدیران فدراسیون باید از همین حالا شروع کنند و تیم ملی را به شرایط مطلوب برسانند.

او در پایان گفت: کشتی‌گیران تیم ملی شرایط حضور در رقابت‌های انتخابی را ندارند. بیشتر وزن‌های ما در رقابت‌های جهانی نتوانستند به نیمه‌نهایی برسند و این زنگ خطر بزرگی برای کشتی ایران است. فدراسیون باید تیم ملی را به رقابت‌های مختلف جهانی ببرد تا آماده حضور در المپیک باشند. با این وضعیت تیم ملی شانسی برای کسب مدال در المپیک نداریم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها