کد خبر: 364220
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۶ ۰۷:۳۴:۰۰
| |

«ظریف» با رئیس دفتر سیاسی طالبان در «تهران» دیدار کرد

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه در ادامه تلاش‌های ایران برای بازگشت صلح به افغانستان، با «ملا عبدالغنی برادر» رئیس دفتر سیاسی طالبان و هیات مذاکره‌کننده این گروه دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

«ظریف» با رئیس دفتر سیاسی طالبان در «تهران» دیدار کرد
کد خبر: 364220
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۶ ۰۷:۳۴:۰۰

اعتمادآنلاین| در ادامه دیدارهای مسئولین و نماینده ویژه وزیر امور خارجه با مقامات مختلف افغانستان از جمله رئیس‌جمهوری، رئیس هیات اجرایی، هیات صلح، رهبران جهادی و شخصیت‌های موثر در افغانستان، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه با «ملا عبدالغنی برادر» رئیس دفتر سیاسی طالبان و سایر اعضای دفتر سیاسی و هیات مذاکره‌کننده طالبان در تهران دیدار کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای مساعدت به شکل‌گیری و تقویت گفت‌وگوهای بین الافغانی با مشارکت دولت و تمام نیروهای موثر سیاسی تاکید کرد.

ظریف همچنین از آمادگی ایران برای گسترش همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی با کشور و مردم افغانستان بر اساس منافع مشترک همسایگی خبر داد.

این دیدار در راستای تلاش‌های جمهوری اسلامی برای بازگشت صلح و ثبات به افغانستان انجام شد و مهمترین هدف آن ترغیب طرف‌های افغان به گفت و گوهای بین الافغانی، تشویق به یافتن راه‌حل مسائل از طریق گفت‌و‌گو، حمایت از تمام نیروهای افغان برای یافتن فصل مشترک همکاری در بیرون رفتن نیروهای خارجی و امنیت افغانستان پس از خروج نیروهای خارجی اعلام شده است.


جمهوری اسلامی ایران همواره بر لزوم نقش‌آفرینی گروه‌های افغانستانی با مشارکت و محوریت دولت این کشور برای گفت‌و‌گو و حل مشکلات افغانستان و تامین امنیت تاکید کرده است.

منبع: انتخاب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها