کد خبر: 364417
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۶ ۱۲:۵۸:۰۲
| |

«انصارالله» ادعای آزادی 200 اسیر یمنی را تکذیب کرد

کمیته امور اسرا در جنبش «انصارالله» یمن خبر آزادی 200 نفر از اسرای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن توسط ائتلاف عربی را تکذیب کرد.

«انصارالله» ادعای آزادی 200 اسیر یمنی را تکذیب کرد
کد خبر: 364417
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۶ ۱۲:۵۸:۰۲

اعتمادآنلاین| عبدالقادر المرتضی، مسؤول کمیته امور اسیران در جنبش انصارالله یمن ضمن تکذیب ادعای رسانه‌های سعودی مبنی بر آزادی 200 اسیر ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، گفت: ما تاکید می‌کنیم که تاکنون هیچ اسیر یمنی آزاد نشده و تمامی مسائل را در این خصوص توضیح خواهیم داد.

ائتلاف عربی پیشتر از آزادی 200 اسیر یمنی خبر داده بود. قبل از تکذیب این خبر، محمد علی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در واکنش به تصمیم ائتلاف عربی تحت امر عربستان برای آزادی 200 اسیر یمنی، ضمن استقبال از این تصمیم خواهان آزادی همه بازداشت‌شدگان شد.

ائتلاف متجاوز عربی در دوره گذشته در روند تبادل اسرا مانع تراشی کرده و علی‌رغم انسانی بودن این پرونده، تمامی پیشنهادات کمیته ملی اسیران یمن را رد کرده بود.

یمن از سال 2014 شاهد درگیری مسلحانه میان نیروهای دولت مستعفی این کشور و نیروهای انصارالله است و ائتلاف عربی از سال 2015 عملیاتی را به بهانه حمایت از دولت مستعفی آغاز کرد که تا به امروز همچنان ادامه دارد و به کشته شدن هزاران تن منجر شده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها