کد خبر: 364428
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۶ ۱۳:۳۲:۱۰
| |

چاووش‌اوغلو: دنبال جایگزین «اف‌35» هستیم

وزیر امور خارجه ترکیه با انتقاد از فشارها و دخالت‌های آمریکا در موضوع سامانه‌های پدافندی روس، مجددا هشدار داد اگر جنگنده‌های «اف‌35» خریداری‌شده را دریافت نکنند، دنبال جایگزین خواهند رفت.

چاووش‌اوغلو: دنبال جایگزین «اف‌35» هستیم
کد خبر: 364428
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۶ ۱۳:۳۲:۱۰

اعتمادآنلاین| «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه امروز «چهارشنبه» گفت کشورش به سامانه پدافند موشکی «اس‌400» نیاز دارد و قدمی از عملیاتی کردن آن عقب‌نشینی نمی‌کند.

چاووش‌اوغلو طی سخنرانی در نشست خبری در آنکارا، با تاکید بر اینکه هیچ تعهدی به واشنگتن درباره عدم استفاده از این سامانه‌ها نداده‌ند، توضیح داد: «ما این سامانه را خریدیم که استفاده کنیم، نه اینکه در انبار نگه داشته شود. ما به [اس‌400] نیاز داریم».

او با انتقاد از دخالت‌های آمریکا در امور دفاعی ترکیه، اظهار داشت: «ایالات متحده رویکرد مثبت ما در قبال اس‌400 را نمی‌پذیرد. ما به گفت‌وگو با یکدیگر ادامه می‌دهیم اما تحمیل و اجبار را قبول نمی‌کنیم».

وزیر خارجه ترکیه درباره پیشنهاد این کشور برای خرید سامانه‌های پدافندی پاتریوت از آمریکا نیز تصریح کرد: «ایالات متحده اخیرا برای اولین‌بار رویکرد مثبتی جهت تولید مشترک سامانه‌های پاتریوت به همراه ترکیه، نشان داده است. اما آنها هنوز هیچ تضمینی به ما نداده‌اند».

چاووش‌اوغلو با بیان اینکه ترکیه علاقه‌مند است تا روابط با روسیه و آمریکا را همزمان داشته باشد، افزود: «اگر آمریکا بخواهد پاتریوت به ترکیه بفروشد، ما خریدار آن هستیم. عاقلانه نیست که به یک تامین‌کننده (روسیه) وابسته باشیم».

او درباره تهدیدهای واشنگتن به کنار گذاشتن ترکیه از برنامه تولید مشترک جنگنده‌های «اف‌35» و لغو تحویل جنگنده‌های خریداری‌شده نیز هشدار داد: «ما در این برنامه شریک هستیم اما در بدترین حالت، اگر اف‌35‌هایمان را دریافت نکنیم، مجبوریم که به دنبال جایگزین باشیم».

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها