کد خبر: 364502
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۶ ۱۶:۴۲:۰۰
| |

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 22 عنوان پروژه در آذربایجان شرقی با دستور رئیس جمهور/ مردم فشارها را تحمل می کنند اما تسلیم نمی شوند

رئیس‌جمهور در جلسه شورای اداری و افتتاح همزمان پروژه‌های زیربنایی و اقتصادی در استان آذربایجان شرقی ماجرای کامل گرانی بنزین را تشریح کرد.

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 22 عنوان پروژه در آذربایجان شرقی با دستور رئیس جمهور/ مردم فشارها را تحمل می کنند اما تسلیم نمی شوند
کد خبر: 364502
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۶ ۱۶:۴۲:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه شورای اداری استان آذربایجان شرقی دستور افتتاح 18 طرح و پروژه زیربنایی و همچنین آغاز عملیات اجرایی 4 پروژه توسعه ای را در سطح این استان صادر کرد.

برای این طرح ها و پروژه ها که امروز افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز می شود، 94 هزار و 760 میلیارد ریال و 859 میلیون یورو اعتبار اختصاص یافته است که برای 5 هزار و 489 نفر اشتغالزایی خواهد داشت.

ساختمان اورژانس مرکز آموزشی و درمانی امام رضا(ع)، 30 مرکز جامع سلامت، طرح بهسازی ، تکمیل و تجهیز اولین بیمارستان دندانپزشکی، طرح نوسازی سالن و باشگاه اساتید/کارکنان، طرح تخصصی و تجهیز آمبولانس جدید به ناوگان درمانی استان، 3 طرح در امور طیور، 19 طرح امور دام، 5 طرح شیلات و آبزیان ، 4 طرح زیربنایی آب و خاک، 5 طرح صنایع کشاورزی، قطعه 4 آزادراه تبریز- ارومیه ، بزرگراه تبریز- اهر(قطعه 2 و 3)، پل بزرگ میدان معلم بناب، بهسازی و روکش آسفالت راه های روستایی، 46 طرح اشتغال پایدار روستایی، 42 طرح صنعتی و تولیدی در سطح استان و نیروگاه بادی «افکند» از جمله طرح هایی است که با دستور رییس جمهوری به بهره برداری رسید.

با دستور روحانی امروز همچنین عملیات اجرایی 3 طرح گلخانه ای ، 7 طرح شیلات و آبزیان، 5 هزار و 600 واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن و احیای طرح تولید آلومینا از نفلین سینیت سراب آغاز شد.

روحانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خدا را سپاسگزارم برای پنجمین نوبت خدمت مردم استان آذربایجان‌شرقی هستم.

وی افزود: هدف این بود تا از مناطق زلزله‌زده بازدید کرده و از روند امور بازدید داشته باشیم و برای تسریع در خواسته‌ها تلاش کنیم به طوریکه قصد بر سفر به سراب و میانه داشتیم که شرایط جوی سراب اجازه نداد.

روحانی گفت: مردم زلزله‌زده از روند اجرا راضی بوده و تاکید بر بازسازی خانه‌هایشان داشتند که الحمدالله همه چیز مهیاست و دولت در 48 ساعت اول بودجه را تصویب کرده و مبالغ واریز شد و همه دستگاه‌ها به صحنه آمدند و کمک کردند و الحمدالله مردم در روز شادی و سختی در کنار هم قرار دارند.

رئیس جمهور گفت: افتتاح طرح‌ها از جمله راه‌آهن از دیگر اهداف سفر بود و الحمدالله اولین قطار از بستان‌آباد به مشهد رفت و امید است تا پایان سال آینده این راه‌آهن از بستان‌آباد به تبریز برسد.

وی افزود: این راه‌آهن دو خطه ایجاد می‌شود و در این مسیر می‌تواند با سرعت زیادی حرکت کند و در وقت مردم صرفه‌جویی می‌شود.

روحانی ادامه داد: الحمدالله قولی که به پنج استان برای اتصال سراسری راه‌آهن داده بودیم، محقق شد و امیدواریم بقیه طرح‌ها هم عملی شود.

رئیس جمهور گفت: از مردم تبریز به خاطر راهپیمایی که انجام دادند تشکر می‌کنم و تبریز و زنجان السابقون بوده و نشان دادند که عزت چقدر مهم است و توطئه دشمن برای مردم مشکل می‌آفریند ولی مردم تسلیم نمی‌‌شوند.

وی افزود: مردم تبریز در 500 سال گذشته در همه عرصه‌ها در صحنه بوده و به دشمن اجازه دخالت و نفوذ نداده‌اند.

رئیس جمهور با قدردانی از حضور همیشگی مردم در صحنه و دفاع از آرمان‌های نظام و انقلاب اسلامی در برابر توطئه‌های دشمنان تاکید کرد: حضور همیشگی مردم در صحنه که روزهای گذشته نمونه روشن آن را در شهرهای مختلف کشور دیدیم، دنیا را تکان می‌دهد و در برابر عظمت و بزرگی این مردم ما هرچقدر خدمت کنیم ناچیز است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها