کد خبر: 364576
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۷ ۰۸:۵۶:۰۰
| |

بشار اسد رئیس جمهوری سوریه:

هیچ‌گونه همکاری بین سوریه و آمریکا وجود ندارد

رئیس جمهوری سوریه تاکید کرد که جنگ علیه تروریسم در سوریه به‌رغم پیشرفت قابل توجه در آن هنوز به پایان نرسیده است و حمایت از تروریست‌ها توسط ترکیه، ایالات متحده، بریتانیا و فرانسه همچنان ادامه دارد.

هیچ‌گونه همکاری بین سوریه و آمریکا وجود ندارد
کد خبر: 364576
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۷ ۰۸:۵۶:۰۰

اعتمادآنلاین| «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه در مصاحبه‌‌ای با نشریه فرانسوی «پاریس مچ» گفت که حضور نیروهای فرانسوی در خاک سوریه بدون پذیرش دمشق، اشغال و نوعی تروریسم محسوب می‌شود و آنچه از دولت فرانسه انتظار می‌رود، بازگشت به قوانین بین‌المللی و متوقف کردن همه رویکردهایی است که می تواند خونریزی، کشتار و رنج در سوریه را افزایش دهد.

به گزارش سانا، وی خاطرنشان کرد که هیچ همکاری بین سوریه و ایالات متحده وجود ندارد زیرا نمی‌توان همکاری در مبارزه با تروریسم را با کسانی که از تروریسم حمایت می‌کنند، متصور بود.

اسد در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که در نوامبر سال 2014 میلادی دولت شما بر یک سوم خاک کشور مسلط بود. امروز ارتش شما به مناطق مرزی با ترکیه بازگشت.. آیا احساس دارید در این جنگ پیروز شدید؟ گفت: «اگر بخواهیم دقیق باشیم، این جنگ، جنگ من نیست تا در آن پیروز شوم یا نشوم، زیرا روایت غربی‌ها سعی کرده است این جنگ را به عنوان جنگ رئیس‌جمهور که می خواهد در سمت خود باقی بماند، نشان بدهد. اما این جنگ جنگ ملی است.. جنگ ملت سوریه برابر تروریسم است.. ما از آن زمان تا امروز گام‌های بزرگی در این جنگ برداشته‌ایم، اما این بدان معنا نیست که ما پیروز شده‌ایم.. ما هنگامی که تروریسم از بین برود، پیروز می‌شویم.. تروریسم هنوز در شمال سوریه وجود دارد. ترکیه و کشورهای غربی چه آمریکا چه بریتانیا و فرانسه هنوز از تروریسم حمایت می کنند بنابرین خیلی زود است که درباره پیروزی صحبت کنیم».

اسد در پاسخ به این‌که آیا واقعاً فکر می‌کنید فرانسه به حمایت از تروریسم ادامه می‌دهد، گفت: «البته، فرانسه در مراحل اولیه سلاح ارسال کرد، نمی‌دانم که آیا واقعاً در ماه‌ها یا سال اخیر تغییری در این موضوع ایجاد شده است یا خیر. ما در حال حاضر اطلاعاتی نداریم. اما هنگامی که نیروهای فرانسه بدون درخواست دولت قانونی سوریه وارد خاک این کشور شوند، این اشغالگری است. بین حمایت از تروریسم و اعزام نیروهای نظامی برای اشغال یک کشور تفاوت چندانی وجود ندارد. مساله همان است اما عناوین متفاوت است».

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که آیا سوریه تصمیم ندارد مانند «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه، تروریست‌ها را به اروپا بازگرداند، گفت: «اردوغان به دنبال باج گیری از اروپا است، کسی که برای خودش احترام قائل است به این روش حرف نمی‌زند، مؤسسات و قانون وجود دارد و موضوع بازگرداندن تروریست‌ها یا هر فردمحکوم‌شده به کشور دیگری بر اساس توافقنامه‌های بین کشورها انجام می‌شود. بیرون راندن یک تروریست از زندان تا غیر نظامیان را بکشد، یک اقدام غیر اخلاقی است».

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها