کد خبر: 365693
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۰ ۱۶:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» از حضور چهار نامزد فوتبال و فوتسال ایران در لیست برترین‌های سال AFC گزارش می‌دهد:

سهم ایران از برترین‌های فوتبال آسیا در سال 2019

از بین چهار نامزد فوتبال ایران علیرضا بیرانوند دروازه‌بان پرسپولیس و تیم ملی در مهم‌ترین بخش، یعنی بهترین بازیکن سال فوتبال آسیا در سال 2019، نامزد شده است. مهدی جاوید نامزد بهترین بازیکن فوتسال آسیا و سردار آزمون نامزد بهترین بازیکن خارج از قاره آسیاست. همچنین پس از سال‌ها نام یک مربی زن ایرانی میان نامزدهای بهترین مربی زن سال فوتبال آسیا دیده می‌شود: کتایون خسرویار، مربی سابق تیم زیر 19 سال زنان ایران.

سهم ایران از برترین‌های فوتبال آسیا در سال 2019
کد خبر: 365693
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۰ ۱۶:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| منیژه موذن - روز دوشنبه 11 آبان (2 دسامبر) در سالن اجتماعات و نمایشگاه هنگ‌کنگ بهترین‌های فوتبال آسیا در سال 2019 انتخاب خواهند شد. ایران چهار نامزد در لیست بهترین‌های AFC دارد و فوتبال دوستان امیدوارند از بین این چهار نامزد برنده‌ای برای ایران وجود داشته باشد تا به روزهای کم‌رونق فوتبال کشور امید و شادی تازه‌ای بدهد. از بین چهار نامزد فوتبال ایران علیرضا بیرانوند دروازه‌بان پرسپولیس و تیم ملی در مهم‌ترین بخش، یعنی بهترین بازیکن سال فوتبال آسیا در سال 2019، نامزد شده است. مهدی جاوید نامزد بهترین بازیکن فوتسال آسیا و سردار آزمون نامزد بهترین بازیکن خارج از قاره آسیاست. همچنین پس از سال‌ها نام یک مربی زن ایرانی میان نامزدهای بهترین مربی زن سال فوتبال آسیا دیده می‌شود: کتایون خسرویار، مربی سابق تیم زیر 19 سال زنان ایران.

علیرضا بیرانوند

علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان تیم ملی، پس از حضور درخشان در جام‌جهانی و بعد از آن در لیگ باشگاه‌های آسیا در سال 2018، سال 2019 را هم با درخشش در جام ملت‌های آسیا آغاز کرد و به این ترتیب به یکی از بهترین دروازه‌بانان آسیا تبدیل شد. سایت AFC پس از اعلام لیست بهترین‌های سال در مورد بیرانوند نوشت: «این دروازه‌بان بعد از سال 2018 که در جام‌جهانی درخشید و به فینال لیگ قهرمانان رسید، یک سال خوب دیگر را با باشگاه خود و تیم ملی ایران سپری کرد. او با پنج کلین‌ شیت پیاپی در جام ملت‌های آسیا توانست به ایران کمک کند بهترین رتبه‌اش را در جام ملت‌ها بعد از سال 2004 به دست آورد. او همچنین با 16 کلین شیت در لیگ ایران زمینه‌ساز قهرمانی تیمش در این رقابت‌ها شد و در جام حذفی نیز جام قهرمانی را بالای سر برد.»

بیرانوند

آخرین ایرانی‌ای که توانست عنوان مرد سال آسیا را از آن خود کند علی کریمی بود که در سال 2004 به این مهم دست یافت. حالا، پس از گذشت 15 سال، علیرضا بیرانوند شانس دوباره فوتبال ایران برای کسب عنوان برترین بازیکن سال فوتبال آسیاست.

سردار آزمون

سردار آزمون شاید در بین بسیاری از هواداران فوتبال در ایران بازیکن محبوبی نباشد، اما کسی نمی‌تواند منکر این موضوع شود که او در حال حاضر یکی از بهترین مهاجمان ایران قلمداد می‌شود. استعداد گلزنی آزمون او را از ابتدای این فصل با تیم زنیت سن‌پترزبورگ همراه کرده است. او موفق شده در لیست بهترین گلزنان لیگ روسیه جای گیرد و در لیگ قهرمانان اروپا برای تیمش گلزنی کند. حضور او در لیست بهترین لژیونرهای آسیا نشان‌دهنده موفقیت بی چون و چرای سردار در زنیت است.

سردار آزمون

مهدی جاوید

مهدی جاوید بازیکن تیم ملی فوتسال ایران یکی از بهترین بازیکنان فوتسال آسیاست. او سال 2018 هم در لیست بهترین‌های فوتسال قاره کهن در کنار علی‌اصغر حسن‌زاده حضور داشت، اما این حسن‌زاده بود که به عنوان برترین بازیکن فوتسال آسیا انتخاب شد. جاوید آقای گل لیگ فوتسال ایران در سال 97 است و در موفقیت سال‌های اخیر تیم ملی فوتسال نقش بسزایی داشته است.

مهدی جاوید

کتایون خسرویار

کتایون خسرویار، مربی سابق تیم فوتبال زنان زیر 19 سال ایران، سال 1987 در ایالات متحده متولد شد. او در 17 سالگی به ایران آمد و در نخستین تیم ملی زنان ایران پس از انقلاب حضور یافت. خسرویار هم‌اکنون سرمربی باشگاه رین‌ اف‌سی ایالات متحده آمریکاست.

کتایون خسرویار

کتایون خسرویار که تنها مربی حرفه‌ای فوتبال زنان ایران است با ورود به عرصه مربیگری در فوتبال زنان تغییر و تحول زیادی ایجاد کرد. او در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در مورد قرار گرفتن در لیست بهترین‌های آسیا گفت: «وقتی این خبر را شنیدم سر کار بودم. نه می‌توانستم داد بزنم و نه می‌توانستم هیجانم را نشان دهم. باید صبر می‌کردم تا به ماشینم برسم و آنجا با خانواده تماس بگیرم. یکی از بهترین حس‌های دنیا بود. انگار 15 سال زحمت، همه تمرین‌ها و کلاس‌ها و دوری از خانواده بالاخره نتیجه داده است. خیلی خوشحال شدم.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها