کد خبر: 366134
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۵ ۱۰:۴۵:۰۰
| |

در ویدئوتیتر «اعتمادآنلاین» ببینید:

حجم زیاد نامزدها؛ مشکل حل‌نشده شورای نگهبان

پیش‌بینی می‌شود روز 16 آذر ساعت 6 بعدازظهر، که مهلت ثبت‌نام داوطلبان مجلس شورای اسلامی به پایان می‌رسد، حدود 15 هزار نفر برای انتخابات ثبت‌نام کنند.

حجم ویدیو: 2.36M | مدت زمان ویدیو: 00:01:02 دانلود ویدیو
کد خبر: 366134
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۵ ۱۰:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| روند انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از روز یکشنبه 10 آذرماه با دستور عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور، آغاز شد.

به گفته سید اسماعیل موسوی، سخنگو و دبیر ستاد انتخابات کشور، در روز اول ثبت‌نام برای انتخابات مجلس حدود 789 نفر نام‌نویسی کردند و این میزان بیش از دوره گذشته است.

در انتخابات دهمین دوره مجلس بیش از 12 هزار نفر شرکت کردند. آماری که همان زمان گلایه شورای نگهبان را برانگیخت و با تایید حدود چهار هزار و 800 نفر از سوی این شورا نهایی شد.

پس از ورود نمایندگان مجلس دهم بازبینی قانون انتخابات ضروری اعلام شد. بنابراین نمایندگان مجلس طرح اصلاح قانون انتخابات را ارائه کردند که پس از کشمکش‌های فراوان، نهایتاً به دلیل رد یکی 2 ماده آن در شورای نگهبان، کل طرح ابتر ماند.

بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود روز 16 آذر ساعت 6 بعدازظهر، که مهلت ثبت‌نام داوطلبان مجلس شورای اسلامی به پایان می‌رسد، حدود 15 هزار نفر برای انتخابات ثبت‌نام کنند.

به نظر می‌رسد با توجه به فرصت کوتاه شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت نامزدها و پیش‌بینی نام‌نویسی بیشتر نامزدها نسبت به چهار سال پیش، باز هم حرف و حدیث‌های فراوانی در روند احراز صلاحیت‌ها به وجود بیاید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها