کد خبر: 366280
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۲ ۱۲:۲۳:۴۱
| |

آیا ترامپ برای توقف روند استیضاح به دیوان عالی متوسل می‌شود؟

رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی در صفحه توییتر خود به صورت ضمنی به مراجعه به دیوان عالی برای توقف فرایند استیضاحش اشاره کرد.

آیا ترامپ برای توقف روند استیضاح به دیوان عالی متوسل می‌شود؟
کد خبر: 366280
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۲ ۱۲:۲۳:۴۱

اعتمادآنلاین| دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی توییتری به صورت ضمنی به مراجعه به دیوان عالی برای توقف فرایند استیضاحش اشاره کرد.

ترامپ در این پیام آورده است: اکنون وارد انگلیس شدم و فردا برای شرکت در نشست‌های ناتو به لندن می‌روم. قبل از فرود، گزارش جمهوری خواهان را درباره فریب استیضاح خواندم. کارتان فوق العاده بود چپ‌گرا‌های افراطی هیچی در دستش ندارند. متن مکالمه را بخوانید. حتی نباید اجازه مطرح شدن استیضاح در کنگره داده شود. شاید ما باید برای متوقف کردن این فرایند به دیوان عالی مراجعه کنیم؟

تهدید ترامپ درباره احتمال توسلش به دادگاه عالی آمریکا در شرایطی مطرح شده که با توجه به ترکیب اکثریت قضات حامی جمهوری‌خواهان در برابر قضات دموکرات، او از شانس جلب حمایت عالی‌ترین دادگاه این کشور برخوردار است.

در حال حاضر از مجموع 9 قاضی دادگاه عالی آمریکا، پنج تن از قضات دارای افکار محافظه‌کار و نزدیک به جمهوری‌خواهان هستند و چهار قاضی افکار لیبرال و نزدیک به دموکرات‌ها دارند.

محتوای گفت‌و‌گوی ترامپ و رئیس‌جمهور اوکراین که بوسیله افشاگر جامعه اطلاعاتی آمریکا فاش شد، رسوایی بزرگی را برای ترامپ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری 2020 به همراه داشته و او را در معرض استیضاح قرار داده است. او طی تماسی تلفنی در 25 ژوئیه از رئیس‌جمهور اوکراین خواسته بود تا تحقیقات درباره فساد مالی جو بایدن و پسرش را تسریع بخشد. افشای این موضوع باعث شد دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا بار دیگر گزینه استیضاح را مطرح کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها