کد خبر: 366291
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۳ ۱۵:۰۰:۰۰
| |

علی ادیانی، نماینده مردم قائم‌شهر و سوادکوه در مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

برخی کلاس‌ها در دانشگاه آزاد در ازای دریافت پول صوری برگزار می‌شود/ توضیحات رئیس دانشگاه آزاد درباره محورهای 18گانه تحقیق و تفحص قانع‌کننده نبود/ مسئولان دانشگاه آزاد برای توضیح محورهای تحقیق و تفحص به کمیسیون آموزش می‌آیند/ توضیحات قانع‌کننده نباشد، تفحص

علی ادیانی، نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس، در تشریح آخرین وضعیت طرح تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد گفت: تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد روال قانونی خود را طی می‌کند و پس از اینکه رئیس دانشگاه آزاد توضیحات مکتوب خود را درباره محورهای 18گانه به مجلس فرستاد و از توضیحاتش قانع نشدم، قرار شد جلسات مشترکی با آنها در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تشکیل شود.

برخی کلاس‌ها در دانشگاه آزاد در ازای دریافت پول صوری برگزار می‌شود/ توضیحات رئیس دانشگاه آزاد درباره محورهای 18گانه تحقیق و تفحص قانع‌کننده نبود/ مسئولان دانشگاه آزاد برای توضیح محورهای تحقیق و تفحص به کمیسیون آموزش می‌آیند/ توضیحات قانع‌کننده نباشد، تفحص
کد خبر: 366291
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۳ ۱۵:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| علی ادیانی، نماینده مردم قائم‌شهر و سوادکوه در مجلس، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین ، با اشاره به آخرین اخبار مربوط به تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد گفت: تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد را خردادماه سال جاری با 18 محور تقدیم هیات‌رئیسه کردیم و در حال حاضر فرایند آن در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در حال بررسی است.

نماینده مردم قائم‌شهر و سوادکوه در مجلس ادامه داد: به همراه برخی نمایندگان تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد را مطرح کردیم و برابر آیین‌نامه داخلی مجلس، هیات‌رئیسه این تحقیق و تفحص را به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به عنوان کمیسیون اصلی ارجاع داده است.

خواستار تفحص در حوزه‌های آموزشی، اداری، دانشجویی و مدیریتی

دانشگاه آزادیم

طراح تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد عنوان کرد: ما طراحان این تحقیق و تفحص خواستار تحقیق و تفحص در حوزه‌های آموزشی، اداری، دانشجویی، مدیریتی و هیات علمی دانشگاه آزاد هستیم.

ادیانی برخی از محورهای این تحقیق و تفحص را برشمرد: دریافت سه درصد حقوق از کارکنان و شاغلان دانشگاه آزاد برای بیمه بیکاری که خارج از قوانین کشور است، جذب دانشجویان دکتری خارج از ضوابط، عدم اجرای قانون در پرداخت حقوق و امتیازات مربوط به اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد، انتصاب مدیران خارج از دانشگاه و استفاده ابزاری و سیاسی از برخی مدیران دانشگاه از جمله محورهای این تحقیق و تفحص است.

برخی کلاس‌ها در دانشگاه آزاد صوری برگزار می‌شود

عضو فراکسیون اصولگرایان ولایی مجلس همچنین رعایت نکردن شئونات اسلامی در اردوهای دانشجویی در برخی واحدهای دانشگاهی را یکی دیگر از محورهای این تحقیق و تفحص دانست و گفت: ظاهراً در برخی واحدهای دانشگاه آزاد در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد کلاس‌های صوری تشکیل می‌شود؛ یعنی بدون اینکه کلاسی برگزار شود و دانشجویی و استادی حضور داشته باشند اعلام می‌کنند که این کلاس‌ها تشکیل شده است تا به افراد در قبال گرفتن پول مدرک بدهند.

طراح تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامی توضیح داد: پس از ارجاع تحقیق و تفحص فوق به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، رئیس کمیسیون رسماً به رئیس دانشگاه آزاد کشور نامه نوشت که برابر قانون به محورهای 18گانه این تحقیق و تفحص پاسخ دهند و استدلال‌ها و ادله و توضیحات‌شان را به صورت مکتوب تقدیم مجلس کنند.

ادیانی ادامه داد: دانشگاه آزاد طبق قانون برای مجلس جوابیه‌ای فرستاده که پاسخ‌ها در اختیار من- به عنوان طراح این تحقیق و تفحص-قرار داده شد. اما پس از مطالعه مشاهده کردم که برخی از محورها اصلاً پاسخ داده نشده‌اند، توضیح درباره برخی محورها هم یا ناقص بود یا توضیحات غیرقابل پذیرش بود و تنها 2 یا سه محور توضیح کامل داشت.

عضو فراکسیون اصولگرایان ولایی مجلس تاکید کرد: من مکتوب نوشتم که پاسخ‌های دانشگاه آزاد از نظر من به عنوان طراح این تحقیق و تفحص قانع‌کننده نیست. بنابراین قرار است در کمیسیون آموزش و تحقیقات با حضور مسئولان دانشگاه آزاد و متقاضیان تفحص جلساتی تشکیل شود.

متقاضی تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد در توضیح آخرین خبر از روند این تحقیق و تفحص گفت: از نظر زمانی فرایند آن به درستی طی می‌شود و مسئولان دانشگاه آزاد با حضور من و سایر اعضای متقاضی تفحص در کمیسیون آموزش و تحقیقات تشکیل جلسه خواهیم داد و در صورتی که نتوانند به این محورهای 18گانه پاسخی قانع‌کننده بدهند، به صحن علنی می‌آید و با رأی نمایندگان این تحقیق و تفحص به جریان می‌افتد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها