کد خبر: 366401
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۲ ۱۹:۳۰:۴۴
| |

فرمانده ارتش لبنان بر استمرار مبارزه با تروریست‌ها تاکید کرد

جوزف عون فرمانده ارتش لبنان تاکید کرد نیروهای ارتش صلاحیت و قدرت مبارزه با تروریسم و شبکه‌ها و گروه‌های تروریستی که امنیت این کشور را تهدید می کنند دارند و این مبارزه را با جدیت ادامه خواهند داد.

فرمانده ارتش لبنان بر استمرار مبارزه با تروریست‌ها تاکید کرد
کد خبر: 366401
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۲ ۱۹:۳۰:۴۴

اعتمادآنلاین| در بیانیه ارتش که سه شنبه شب در بیروت منتشر شد به نقل از عون آمده است: ارتش از مرزهای زمینی و دریایی لبنان حفاظت می‌کند و هرگونه تحرک و فعالیت احتمالی سازمان‌های تروریستی زیر نظر دارد و مانع نفوذ آنان در لبنان می شود.

وی گفت: دفاع از تمامیت ارضی، ثبات و امنیت لبنان در داخل و در مرزهای این کشور وظیفه‌ی ذاتی ارتش است که این وظیفه و رسالت راه به دقت انجام می دهد.

ارتش لبنان با آن که طایفه ای است اما در جنبش اعتراضی 45 روز گذشته‌ی این کشور کوشید بی طرفی خود را حفظ کند و از خشونت بپرهیزد.

در این بیانیه هم چنین آمده است که عده ای از معترضان روز گذشته راه ارتباطی منطقه ی الناعمه در جنوب بیروت را با بلوک‌های سیمانی بستند و هنگامی که نیروهای ارتش سرگرم باز کردن این مسیر بودند شماری از معترضان به طرف آنان سنگ پرتاب کردند که به زخمی شدن چندین نیروی ارتش منجر شد. با این وجود، نیروهای ارتش با هدف پراکنده کردن معترضان و باز کردن جاده، فقط تیر هوایی شلیک کردند.

در بیانیه هفته پیش ارتش نیز، فرماندهان آن بر لزوم احترام به آزادی تظاهرات در میادین عمومی و اطراف راه های ارتباطی و نیز تامین امنیت تظاهرکنندگان تاکید کردند اما در خصوص بستن راه ها و تعرض به اموال عمومی و خصوصی هشدار دادند.

مردم لبنان از 25 مهر ماه در قالب جنبش اعتراضی با تظاهرات و تجمع در شهرهای مختلف این کشور خواستار اصلاح نظام سیاسی، مبارزه با فساد، احتکار، اسراف مقام ها، بیکاری و گرانی، تشکیل دولت قوی برای نجات اقتصاد بحران زده، وضع قوانین برای پاسخگو کردن مقام‌ها و حل مشکلات معیشتی هستند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها