کد خبر: 366526
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۳ ۱۱:۱۶:۰۰
| |

غلامرضا سلیمانی، رئیس کل بیمه مرکزی:

امکان صدور آنلاین بیمه نامه ها از امروز/ ضریب نفوذ بیمه به 2.4 درصد رسید/ هنوز خسارت اغتشاشات مشخص نیست

غلامرضا سلیمانی، رئیس کل بیمه مرکزی  گفت: مکانیزم بیمه جمع آوری پول‌های خرد مردم و کمک به رفاه اجتماعی است و این در حالی است که افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور 2.4 است.

امکان صدور آنلاین بیمه نامه ها از امروز/ ضریب نفوذ بیمه به 2.4 درصد رسید/ هنوز خسارت اغتشاشات مشخص نیست
کد خبر: 366526
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۳ ۱۱:۱۶:۰۰

اعتمادآنلاین| غلامرضا سلیمانی، رئیس کل بیمه مرکزی در بیست و ششمین همایش ملی بیمه و توسعه اظهار کرد: صنعت بیمه با بیش از 85 سال قدمت از سال 1314 تاکنون با پورت فوی 160 میلیون تومان با شرکت‌هایی اعم از بیمه ایران که تنها بیمه دولتی است به کشور خدمت می‌کند.

وی افزود: بیمه حدود 25 نوع خدمت به مردم می‌دهد تا نگرانی‌ها مردم از آینده به حداقل برسد و بیمه می تواند جبران خسارت‌های فردی، گروهی را در اسرع وقت انجام دهد.

رئیس بیمه مرکزی بیان کرد: مکانیزم بیمه جمع آوری پول‌های خرد مردم و کمک به رفاه اجتماعی است.

رئیس بیمه مرکزی اظهار کرد: افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور در حال حاضر 2.4 درصد است و ضریب نفوذ بیمه در کشور امارات 2.9 درصد تخمین زده شده که ما از این لحاظ پایین‌تر هستیم، اما نسبت به کشور ترکیه، عربستان و کویت جایگاه به بهتری داریم.

وی در تعریف بیمه گفت: بیمه به معنای مدیریت ریسک است، ریسک با بیمه عجین شده و ما به دنبال مرکز مدیریت ریسک در کشور هستیم که با همکاری تمامی ارکان اقتصادی ایجاد خواهد کرد.

سلیمانی گفت: صنعت بیمه در بخش بیمه تکمیلی 13.5 میلیون نفر را تحت پوشش قرار داده تا از طریق شرکت‌های بیمه گر بخشی از خسارت‌های متحمل شده برای افراد تامین شود.

رئیس بیمه مرکزی در توضیح بیمه زندگی گفت: بیمه زندگی پس انداز دریافت بخشی کمی از درآمد‌های مردم در طول یک دوره زمانی است و یک نوع پرداخت تجمیعی انجام می‌شود که به کمک صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری آمده و کسری حقوق این افراد را جبران می‌کند.

وی افزود: بیمه زندگی از انواع مالیات و مالیات بر ارزش افزوده معاف است و این بیمه ضریب نفوذ بیمه‌ای در کشور دارد و به دلیل اینکه مردم استقبالی از خرید بیمه‌های پس انداز نمی‌کنند پس انداز، پورت فوی آن در کشور 14.5 درصد است که این رقم در کشور‌های توسعه یافته 60 درصد بوده و این یعنی افزایش ضریب بیمه‌ای و در این راستا شرکت‌های بیمه‌ای باید بتوانند مردم را برای دریافت این نوع بیمه تشویق کنند.

سلیمانی گفت: پرداخت خسارت 80 درصد پورت فوی بیمه در بیمه تکمیلی از امروز برای همه بیمه نامه به صورت آنلاین صادر می‌شود و پرداخت خسارت بدون نیاز به حضور طرفین صورت می‌گیرد که این طرح از سوی شرکت بیمه ایران رونمایی می‌شود و با همکاری 115 شرکت دانش بنیان برنامه هوشمند سازی و توسعه صنعت بیمه در دستور کار قرار دارد.

او در ادامه تصریح:اما تعیین خسارت ناشی از اعتراضات بعد از اصلاح قیمت بنزین موضوعی بود که رئیس کل بیمه مرکزی به آن اشاره کرد و گفت: در ماجرای اغتشاشات اخیر، تعدادی از واحدهای تجاری، فروشگاه‌ها و بانک‌ها خسارت دیده‌اند که برخی بیمه آتش سوزی به اضافه بیمه آشوب بودند و به شرکت‌های مراجعه کردند و آمار ارائه دادند.

وی افزود: باید اعلام خسارت‌ها ارزیابی شود که در این رابطه فرصت یک هفته‌ای در اختیار آنها قرار گرفته است که بعد از مشخص شدن، پرداخت انجام می‌شود.

به گفته سلیمانی، تا اوایل هفته آینده لیست خسارت‌ها اعلام خواهد شد.

منبع: میزان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها