کد خبر: 366564
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۳ ۱۲:۰۵:۵۴
| |

هادی سپهرزاد، مربی تیم ملی دو و میدانی:

فدراسیون دوومیدانی به قهرمانان بی‌اعتناست

مربی تیم ملی دو و میدانی گفت: وضعیت فدراسیون نسبت به دوره‌ای که رییس داشتیم هیچ تغییری نکرده و همچنان به قهرمانان این رشته بی‌اعتنایی می‌شود.

فدراسیون دوومیدانی به قهرمانان بی‌اعتناست
کد خبر: 366564
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۳ ۱۲:۰۵:۵۴

اعتمادآنلاین| هادی سپهرزاد، مربی تیم ملی دو و میدانی گفت: «ایرج عرب» از زمانی که مسوولیت سرپرستی فدراسیون را برعهده گرفته است هیچ ارتباط موثری با مربیان، ورزشکاران و داوران این رشته نداشته است. متاسفانه از آنجا که سرپرست به اهالی این رشته آشنا نیست اداره فدراسیون را به دبیر و سازمان تیم‌های ملی سپرده و به همین علت اهالی این رشته به ویژه کسانی که در دوره گذشته به عملکرد رییس سابق و برخی فدراسیون نشینان انتقاد داشتند، نمی‌توانند بدون واسطه با سرپرست دیدار داشته باشند.

وی افزود: البته نمونه‌هایی از درخواست مربیان و کارشناسانی که با فدراسیون گذشته هیچ زاویه‌ای نداشتند نیز در اختیار است که آنان نیز در وضعیت مشابه قرار دارند و برای دیدار رو در رو با سرپرست سه هفته در صف انتظار قرار دارند.

سپهرزاد به عنوان مربی سه ورزشکاری هستم که شانس بالایی برای کسب سهیمه بازی‌های المپیک 2020 توکیو را دارند، اما دوستان فقط نام یکی از آنان را در فهرست کسانی که برای کسب سهمیه المپیک شانس دارند به وزارت ورزش و جوانان، اعلام کرده‌اند که این موضوع اقدام شایسته ای نیست.

وی خاطر نشان کرد: اگر بپذیرم که همان یک نفر نیز شانس کسب سهمیه المپیک دارد، فدراسیون برای او نیز برنامه‌ای ندارد و او را به حال خود رها کرده‌اند.

سپهرزاد اضافه کرد: دراین ارتباط پدر یکی از این قهرمانان از من درخواست کرد که هدایت فرزندش را برعهده بگیرم اما از آنجا که فدراسیون در این رابطه هیچ صحبتی با من نکرده است با کمال تاسف از او عذر خواهی کردم.

وی اظهار داشت: قبول مسوولیت ورزشکار برای شرکت در مسابقات کسب سهیمه کار ساده ای نیست، اما اطمینان می‌دهم ورزشکاران ایرانی درصورت توجه توان کسب سهمیه بازی‌های المپیک را دارند.

مربی «بهنام شیری» که در مسابقات قهرمانی آسیا مدال نقره پرتاب دیسک را کسب کرده است، اضافه کرد: متاسفانه به جای حمایت از مربیان داخلی که ورزشکاران آنها در رقابت‌های معتبر آسیایی و قهرمانی آسیا برای کشور افتخار آفرینی کردند از آوردن مربیان خارجی صحبت به میان می‌آورند، ادعایی که سه ماه از آن می‌گذرد و هیچ اتفاقی نیفتاده است.

بهنام شیری در کنار احسان حدادی پس از کسب مدال نقره مسابقات قهرمانی آسیا 2019 قطر


به اعتقاد وی این اظهار نظرها تنها جنبه تبلیغاتی داشته و فرافکنی بیش نیست این درحالی است که به سرعت در حال از دست دادن فرصت‌های باقی مانده هستیم. با این وجود امیدوارم مسوولان فدراسیون هر چه سریع‌تر خود را جمع و جور کنند تا آسیبی به آینده ورزشی ورزشکاران وارد نشود.

مربی تیم ملی دو و میدانی همچنین درباره اعلام آمادگی 18 نامزد برای انتخابات فدراسیون، گفت: فهرست اسامی نامزدها را دیدم و معتقدم تنها 10 درصد از افرادی که برای ریاست بر این فدراسیون اعلام آمادگی کردند در این خصوص صلاحیت لازم را دارند و بقیه شرایط لازم برای احراز این پست را ندارند.

سپهرزاد با گلایه از چیدمان اعضای مجمع انتخاباتی فدراسیونهای ورزشی نیز افزود: در ایران رییسان هیات‌های استانی، بیشترین سهم را در مجمع انتخاباتی دارند، این در حالی است که در سایر کشورها بیشترین سهم را مربیان، ورزشکاران و داوران دارند.

وی اضافه کرد: بی شک ترکیب مجمع انتخاباتی در سایر کشورها کارشناسی‌تر است چرا که هیات‌ها در مقایسه با ورزشکاران ملی و قهرمانان باشگاهی ارتباط کمتری با فدراسیون‌های ملی دارند و تا زمانی که این ترکیب در مجامع انتخاباتی پایدار باشد فدراسیون‌های ورزشی قدرتمندی نخواهیم داشت.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها