کد خبر: 366657
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۵ ۰۷:۳۰:۰۰
| |

طیبه سیاوشی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

بودجه سالانه حوزه فرهنگ تنها یک درصد بودجه کشور است/ بودجه فرهنگی در بودجه 99، کاهش 10 درصدی داشته است/ هرگز توسعه متوازن دغدغه دولت‌ها نبوده است/ هنرمندان در مقابل حاکمیت بلاتکلیف هستند/ حاکمیت موسیقی را قبول دارد ولی نمایش سازهایش را قبول ندارد

طیبه سیاوشی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، با انتقاد از بودجه حداقلی حوزه فرهنگ که سالانه کمتر از یک درصد بودجه کشور به آن اختصاص می‌یابد، گفت: لایحه بودجه 99 هفته آینده به صحن مجلس می‌آید، ولی مطلع شدم بودجه حداقلی حوزه فرهنگ برای سال آینده نسبت به سال قبل کاهش 10 درصدی دارد که قطعاً این میزان بودجه کفاف حوزه فرهنگ و هنر را نمی‌دهد.

بودجه سالانه حوزه فرهنگ تنها یک درصد بودجه کشور است/ بودجه فرهنگی در بودجه 99، کاهش 10 درصدی داشته است/ هرگز توسعه متوازن دغدغه دولت‌ها نبوده است/ هنرمندان در مقابل حاکمیت بلاتکلیف هستند/ حاکمیت موسیقی را قبول دارد ولی نمایش سازهایش را قبول ندارد
کد خبر: 366657
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۵ ۰۷:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ طیبه سیاوشی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، در گفت‌وگو با اعتماد آنلاین ، با اشاره به اینکه لایحه بودجه 99 هفدهم آذر به مجلس می‌آید، با انتقاد از کاهش 10 درصدی بودجه حوزه فرهنگی در سال جدید گفت: هنوز از جزئیات بودجه 99 اطلاع ندارم، ولی تا آنجا که در جریانم بودجه فرهنگی سال 99 باز هم 10 درصد نسبت به قبل کاهش داشته است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ این سوال که اولویت دولت در اختصاص بودجه با توجه به شرایط فعلی و محدودیت بودجه‌ای باید چه باشد توضیح داد: در کشور ما هیچ وقت موضوع توسعه متوازن مطرح نبوده است تا بخش اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی هماهنگ با هم پیش بروند و توسعه یابند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: متاسفانه هیچ وقت توسعه متوازن دغدغه دولت‌ها نبوده است، به همین دلیل وقتی بودجه سالانه بسته می‌شود به آخرین حوزه‌ای که می‌پردازند بودجه حوزه فرهنگ است. دولت‌ها حتی آموزش را هم به فرهنگ اضافه می‌کنند، در حالی که فرهنگ بخش جداگانه‌ای است.

سیاوشی اظهار کرد: متاسفانه هرساله به حوزه فرهنگی بودجه‌ای کمتر از یک درصد از بودجه سالانه کشور اختصاص داده می‌شود. بنابراین بخش‌هایی که باید حمایت می‌شدند از حمایت محروم مانده‌اند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به گلایه برخی هنرمندان از عدم حمایت دولت در اختصاص بودجه لازم به حوزه فرهنگ گفت: خود هنرمندان گلایه‌ دارند که نمی‌دانیم تکلیف‌مان با حاکمیت چیست! نمی‌دانیم آیا ما را قبول دارند یا ندارند؟ همیشه هم به آنها می‌گوییم شما کارتان را انجام دهید و به این موضوعات توجه نکنید.

نماینده مردم تهران در خانه ملت اظهار کرد: چهار دوره گفت‌وگوی فرهنگی در حوزه موسیقی برگزار کردیم، ولی در آخر نتیجه ملموسی نگرفتیم چراکه حاکمیت موسیقی را قبول دارد، ولی از طرفی نمایش سازهایش را قبول ندارد. این رویکرد آسیب بزرگی به این حوزه می‌زند.

بودجه ناقص حوزه فرهنگ کفاف این حوزه را نمی‌دهد

سیاوشی تاکید کرد: این بلاتکلیفی حاکمیت در مواجهه با حوزه فرهنگ و اختصاص این بودجه ناقص به حوزه فرهنگ و در نهایت حوزه هنرهای نمایشی به اندازه‌ای نیست که بتواند آن حوزه را اداره کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: حتی در شهرستان‌ها بودجه فرهنگی قطره‌چکانی به هنرمندان تزریق می‌شود؛ مثلاٌ‌ در برخی استان‌ها مثل آذربایجان شرقی هنرمندان زیادی چون بودجه کافی ندارند مجبورند به تهران مهاجرت کنند تا از پس هزینه‌ها و مشکلات‌شان تا حدی برآیند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها