کد خبر: 366686
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۵ ۱۶:۳۰:۰۰
| |

مجله ورزشی «اعتمادآنلاین»: ورزش در هفته‌ای که گذشت

دست خالی فوتبال ایران در آسیا/ سعید ملایی عضو تیم ملی جودوی مغولستان شد/ قهرمانی مرسدس و همیلتون در فرمول یک 2019/ مسی به عدد 6 رسید

مراسم برترین‌های فوتبال آسیا در هفته‌ای که گذشت در هنگ‌کنگ برگزار شد، اما نماینده‌های فوتبال ایران هیچ موفقیتی در این مراسم کسب نکردند.

حجم ویدیو: 24.14M | مدت زمان ویدیو: 00:06:24 دانلود ویدیو
کد خبر: 366686
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۵ ۱۶:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| در این قسمت از مجله ورزشی اعتمادآنلاین با هم نگاهی می‌اندازیم به برگزاری مراسم بهترین‌های فوتبال آسیا؛ حضور سعید ملایی در تیم ملی مغولستان؛ قهرمانی مرسدس و همیلتون در رقابت‌های فرمول یک سال 2019 و ششین توپ طلای مسی.

دست خالی فوتبال ایران در آسیا

مراسم برترین‌های فوتبال آسیا در هفته‌ای که گذشت در هنگ‌کنگ برگزار شد، اما نماینده‌های فوتبال ایران هیچ موفقیتی در این مراسم کسب نکردند.

ایران در پنج بخش نامزد دریافت جایزه شده بود که به ترتیب علیرضا بیرانوند برای جایزه بهترین بازیکن فوتبال، مهدی جاوید برای جایزه بهترین بازیکن فوتسال، کتایون خسرویار برای جایزه بهترین مربی زن، سردار آزمون برای جایزه بهترین بازیکن مرد شاغل در خارج و فدراسیون فوتبال برای کسب جایزه الهام‌بخش AFC نامزد شده بودند.

در این مراسم جایزه بهترین بازیکن سال آسیا به اکرم عفیف قطری رسید و سونگ هیونگ مین بهترین لژیونر آسیایی شد. توموکی یوشیکاوا بهترین بازیکن فوتسال آسیا نام گرفت و آساکو تاکاکورا هم عنوان بهترین مربی فوتبال زنان را به خود اختصاص داد.

بیشتر کارشناسان فوتبال ایران معتقدند فدراسیون فوتبال ایران به دلیل نفوذ پایینی که در کنفدراسیون فوتبال آسیا دارد نتوانست از حق بازیکنان و مربیان ایرانی دفاع کند و به همین خاطر دست ایران از کسب جایزه فردی کوتاه مانده است.

محمد پنجعلی، کاپیتان پیشین تیم ملی و باشگاه پرسپولیس، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره انتخاب نشدن بیرانوند به عنوان مرد سال فوتبال آسیا گفت: «متاسفانه ضعف مدیران فوتبال ایران کاملاً مشهود است. حق بیرانوند بود که این جایزه را کسب کند. اگر مدیران ایران لابی قدرتمندتری در آسیا داشتند، می‌توانستیم شاهد انتخاب بیرانوند به عنوان مرد سال آسیا باشیم. حرف اول را در کنفدراسیون فوتبال آسیا لابی کشورها می‌زند، چیزی که ما از آن بی‌بهره هستیم.»

مراسم برترین‌های فوتبال آسیا برای ما ایرانی‌ها هم یک حاشیه مهم داشت و آن اعلام خبر برنده نشدن بیرانوند به عنوان بهترین بازیکن بود. مازیار ناظمی، مدیر روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان، یک روز قبل از برگزاری این مراسم در صفحه توییترش این خبر را منتشر کرد و باعث ناراحتی هواداران فوتبال و همچنین بیرانوند شد. وکیل بیرانوند هم در واکنش به صحبت‌های ناظمی ضمن حمله به مدیران ورزش ایران نوشت: «کسب این جایزه مدیر لایق می‌خواهد. بازیکن نمی‌تواند هم در زمین بجنگد هم در راهروهای AFC، و بی‌شک هیچ ایرانی‌ای با این مدیریت صاحب توپ طلا نخواهد شد.» البته مهدی تاج هم از ناظمی عقب نماند و این خبر را به خود بیرانوند اعلام کرد.

بیرانوند به عنوان اولین دروازه‌بان تاریخ فوتبال آسیا نامزد این جایزه شد و همین نشان از بالا بودن سطح آمادگی این بازیکن دارد. او بعد از پایان این مراسم در اینستاگرامش نوشت: «دیروز ظهر با هزار امید و آرزو رفتم واسه مراسم برترین‌های سال آسیا، به محض رسیدن خبر دادند که از آن دیگری است! انگار وسط بازی برق رفت و نمی‌دانی کجای بازی هستی! سخت بود، گذشت... ما هم می‌گذریم! به رغم تلخ‌کامی‌ها که همیشه در زندگی ما رخ میده.»

بعد از این اتفاق بازیکنان پرسپولیس از این دروازه‌بان حمایت کردند. گابریل کالدرون هم درباره او گفت: «یک افتخار بزرگ است که علیرضا بیرانوند بین سه بازیکن برتر آسیا قرار دارد. او لایق این جایگاه است. اینکه نام او بین سه نامزد دریافت جایزه بود نشان می‌دهد او بهترین دروازه‌بان آسیاست.»

سعید ملایی در مغولستان

بعد از مهاجرت سعید ملایی به آلمان و مشکلاتی که برای جودوی ایران پیش آمد، حالا قرار است این ورزشکار برای کشور مغولستان مسابقه دهد.

این خبری بود که هفته گذشته بسیاری از دوستداران جودوی ایران را شوکه کرد. ملایی بعد از رقابت‌های جهانی ژاپن راهی آلمان شد و اعلام کرد دیگر به ایران بازنخواهد گشت. خیلی از کارشناسان فکر می‌کردند ملایی کارش را در آلمان ادامه خواهد داد، اما او مغولستان را برای ادامه عمر ورزشی خود انتخاب کرد. یک روزنامه‌نگار مغولستانی درباره این اتفاق و حواشی ایجادشده در این کشور گفت: «حضور سعید ملایی در مغولستان یکی از خبرهای مهم امروز رسانه‌ها و یکی از ترندهای فضای مجازی در مغولستان بود.»

فرمول یک و قهرمانی مرسدس و همیلتون

همیلتون و مرسدس با قهرمانی در رقابت‌های فرمول یک در سال 2019 قدرت خود را به دنیا نشان دادند. آنها در آخرین گرندپری فصل 2019 که در پیست یاس مارینای ابوظبی برگزار شد با قدرت پیروز شدند تا فصل را با قهرمانی به پایان برسانند.

البته همیلتون و مرسدس چهار هفته پیش از پایان این رقابت‌ها قهرمانی خودشان را در این رقابت‌ها مسجل کرده بودند و پیروزی در امارات تنها پایانی خوش بر یک فصل هیجان‌انگیز برای این راننده و تیمش بود.

همیلتون در پایان فصل با 413 امتیاز مقتدرانه قهرمان شد و هم‌تیمی فنلاندی او یعنی والتری بوتاس با 326 امتیاز در رده دوم قرار گرفت. مکس فرشتپن هلندی از تیم ردبول هم با 278 امتیاز رده سوم را از آن خود کرد.

در بخش تیمی نیز مرسدس با 739 امتیاز به قهرمانی رسید و فراری با 504 امتیاز دوم شد. ردبول 417 امتیازی هم در رده سوم این جدول قرار گرفت.

مسی به عدد 6 رسید

شصت و چهارمین دوره مراسم توپ طلا در پاریس با فتح ششمین توپ طلا برای لیونل مسی به پایان رسید.

مسی در رقابتی تنگاتنگ با ویرجیل فن دایک و کریستیانو رونالدو توانست صاحب توپ طلای 2019 شود و به تنهایی در صدر موفق‌ترین بازیکنان فوتبال جهان تکیه بزند. رونالدوی پرتغالی با پنج توپ طلا بعد از مسی بهترین عملکرد را داشته است.

مسی بعد از چهار سال این جایزه را دوباره کسب کرد تا نشان دهد هنوز دوران شکوه او به پایان نرسیده است و علاقه‌ای ندارد این دوران طلایی را خاتمه دهد.

او بعد از کسب این جایزه گفت: «10 سال از کسب نخستین توپ طلایم گذشته است. برایم غیرقابل تصور بود. فوتبال حرفه‌ای است که دوستش دارم. خدا می‌خواهد که من تا چند سال دیگر به فوتبالم ادامه دهم.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها