کد خبر: 366900
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۴ ۱۲:۵۷:۵۲
| |

مدیرکل سیاسی وزارت کشور:

مراسم روز دانشجو در دانشگاه ها به رویدادی ضداستکباری تبدیل شود/ دانشگاه مبدأ تمام تحولات است

مدیرکل سیاسی وزارت کشور و دبیر کمیسیون دانشجویی شورای امنیت کشور گفت: دانشگاه ها در خصوص برنامه‌ها و اقدامات روز 16 آذر (روز دانشجو)، به گونه ای برنامه ریزی و اقدام نمایند تا ضمن ایجاد انسجام، وحدت و یکپارچگی در کشور، مراسم مذکور مانند سالهای گذشته به یک رویداد ضداستکباری و ضد آمریکایی تبدیل شود.

مراسم روز دانشجو در دانشگاه ها به رویدادی ضداستکباری تبدیل شود/ دانشگاه مبدأ تمام تحولات است
کد خبر: 366900
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۴ ۱۲:۵۷:۵۲

اعتمادآنلاین| ملانوری، مدیرکل سیاسی وزارت کشور و دبیر کمیسیون دانشجویی شورای امنیت کشور با تبریک روز دانشجو گفت: شهادت سه تن از دانشجویان دانشگاه تهران در 16 آذر سال 1332 در شش دهه اخیر همواره به عنوان نماد استکبارستیزی، آرمان طلبی و آزادی خواهی جنبش دانشجویی گرامی داشته شده است، در مقطعی که چند ماه بیشتر از کودتای ننگین 28 مرداد نگذشته بود، آن سه قهرمان در برابر استبداد ایستادند و بالأخره راهی را برای جوانان ما ترسیم کردند که در نهایت به 22 بهمن سال 57 و پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و روز استقلال‌، آزادی و جمهوری اسلامی منتهی شد.

وی با تاکید بر اینکه دانشجویان به عنوان قشر فرهیخته و فهیم جامعه همیشه با حضور در عرصه های مختلف تاثیرگذار بوده و هستند، تصریح کرد: آرمان‌خواهی و روحیه نقادی که در محتوا و ماهیت روز دانشجو وجود داشته،از دلایل توجه و اهتمام ویژه به این روز بوده و در واقع امر، روز دانشجو، روز استقلال طلبی، آزادی‌خواهی و ایستادگی نخبگان ملت و دانشجویان در برابر استعمار و استکبار است.

ملانوری با اشاره به کلام بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که فرمودند؛ دانشگاه مبدأ تمام تحولات است، عنوان کرد: نباید از کنار این باور سترگ به سادگی گذشت؛ چراکه این سخن شعار نیست؛ بلکه بیانگر قدرت و توان عظیم دانشگاه در کشور است.

وی توضیح داد: باید در جامعه درباره مفاهیمی همچون عدالت، آزادی، منافع ملی و فلسفه دانشگاه که جزء آرمان های بزرگ روز دانشجو هستند به وحدت نظر برسیم.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور ضمن تاکید بر وحدت و همگرایی درجامعه تصریح نمود: می توان در فضای رقابت سالم و به دور از تهمت، دروغ و افترا, گفتمان وحدت آمیز و وفاق را دنبال کرد.

وی با اشاره به جایگاه و اهمیت دانشجو و دانشگاه در کلام مقام معظم رهبری ، شرایط کنونی را نیازمند وحدت و همدلی دانست و تاکید کرد: این همدلی و همگرایی مطلوب کشور است و همه باید به سمت وفاق و وحدت برویم و جریان های دانشجویی نیز باید این مساله را مورد توجه قرار دهند.

ملانوری تصریح کرد: قشر دانشجو متوجه نقش خطیر و تاثیرگذار خود در جامعه بوده و می توانند در جامعه نقش آفرین و در قشرهای دیگر تاثیرگذار باشند. بنابراین این انتظار از دانشجویان وجود دارد که در ادامه راه شهدای دانشجو، عامل و منشاء وحدت، انسجام ، همدلی، وفاق و نشاط اجتماعی و سیاسی باشند.

وی با تاکید بر حفظ شأن دانشگاه و کرامت دانشجویان ، روز دانشجو را یک مناسبت سیاسی و انقلابی دانست که باید باشکوه برگزار شود اما انتظار این است که دانشجویان برنامه‌های پراکنده دیگری را به نام 16 آذر و در این ایام برگزار نکنند چرا که با این نوع برگزاری مراسم‌های روز دانشجو, در واقع ماهیت اصلی این روز به حاشیه می‌رود.

دبیر کمیسیون دانشجویی شاک اظهار کرد: انتظار این هست که دانشگاه ها در خصوص برنامه ها و اقدامات این روز به گونه ای برنامه ریزی و اقدام نمایند تا ضمن ایجاد انسجام، وحدت و یکپارچگی در کشور، مراسم مذکور مانند سالهای گذشته به یک رویداد ضداستکباری و ضد آمریکایی تبدیل شود و دانشگاه ها و دستگاه های مربوط و استانداری‌ها با در نظر داشتن حفظ آرامش و پیشگیری از التهاب آفرینی در محیط های دانشجویی و در راستای برگزاری باشکوه مراسم این روز, تدابیر و تمهیدات لازم پیش بینی و اجرا نمایند.

وی تصریح کرد: با توجه به تبلیغات سوء‌ شبکه‌های ضدانقلاب و بیگانه و در شرایطی که کشور در معرض تهدیدها، دشمنی‌ها و تحریمهای ظالمانه و ناجوانمردانه قراردارد، لازم است ضمن دشمن شناسی و آگاهی از نقشه‌های آنان، دقت، مراقبت و نظارت بیشتری در این زمینه معمول گردد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها