کد خبر: 366902
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۴ ۱۳:۰۱:۳۱
| |

رانندگی و پرواز را باهم تجربه کنید + تصاویر

اخیرا یک شرکت هلندی موفق به توسعه نخستین خودرو در جهان شده است که کاربران می‌توانند هر زمان که مایلند رانندگی و هر زمان که مایلند با آن پرواز کنند.

رانندگی و پرواز را باهم تجربه کنید + تصاویر
کد خبر: 366902
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۴ ۱۳:۰۱:۳۱

اعتمادآنلاین| شاید بیش از یک قرن است که بشر در حال تلاش برای ساخت خودروی پرنده است اما این انتظارات بالاخره به پایان رسید چراکه نخستین خودروی جهان که قابلیت پرواز را دارد اولین پرواز خود را در میامی انجام داد.

به گزارش دیلی میل، این وسیله نقلیه پرنده " Pioneer Personal Landing Air Landing " یا "PAL-V " نام دارد و مجهز به سربار جمع شده و چند ملخ در عقب است و می تواند تا ارتفاع 12 هزار و 500 فوتی (3810 متر) بالا رود. حداکثر سرعت این خودروی بنزینی 200 مایل در ساعت (321.869 کیلومتر در ساعت) در هوا و 100 مایل در ساعت (160.934 کیلومتر در ساعت) در زمین است.

111

شرکت PAL-V این وسیله نقلیه دو نفره را توسعه داده است و در حال حاضر 70 فرد برای خرید این خودرو 599 هزار دلاری نام نویسی کرده اند. البته این خودرو اکنون در مرحله پیش فروش است و عرضه آن احتمالا در سال 2021 انجام خواهد شد.

این ماشین پرنده دارای 230 اسب بخار قدرت و یک موتور چهار سیلندر است. این وسیله نقلیه دو نفره تنها در 10 دقیقه از یک ماشین سه چرخ به یک ژیروکوپتر یا هواچرخ تبدیل می شود و می تواند در کمتر از هشت ثانیه از سرعت صفر به سرعت 60 مایل در ساعت برسد. وزن آن نیز 1500 پوند است.

1111

هواچرخ به هواگردی گفته می‌شود که بال چرخان آن بدون موتور باشد. هواچرخ در ظاهر همانند بالگرد است اما حرکت آن یا به‌وسیله یک ملخ موتوری یا یک کابل کششی صورت می‌گیرد. گذشتن هوا از پیرامون بال چرخان باعث بلند شدن هواچرخ از زمین می‌شود.

هواچرخ نوعی هواپیما با بال متحرک است. در هواچرخ، برخلاف بالگرد، نیروی موتور فقط صرف پیشراندن می‌شود و نیروی برآر در اثر جریان هوائی که به بال یا پروانه می‌وزد و آن را به گردش درمی‌آورد ایجاد می‌شود. شکل ظاهری هواچرخ بسیار شبیه به بالگرد است ولی از نظر اصول پرواز با آن تفاوت دارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها