کد خبر: 367013
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۴ ۲۰:۴۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» از روز پنجم ثبت‌نام انتخابات مجلس یازدهم گزارش می‌دهد:

چه کسانی برای ثبت‌نام در روز پنجم به وزارت کشور آمدند؟/ حضور رقیب روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری برای ثبت‌نام انتخابات مجلس یازدهم

از جمله مهم‌ترین چهره‌هایی که امروز به وزارت کشور آمدند، سید مصطفی آقامیرسلیم، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، کاندیدای ریاست‌جمهوری در سال 96 و رقیب حسن روحانی، رئیس‌جمهوری، بود.

چه کسانی برای ثبت‌نام در روز پنجم به وزارت کشور آمدند؟/ حضور رقیب روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری برای ثبت‌نام انتخابات مجلس یازدهم
کد خبر: 367013
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۴ ۲۰:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مهتاب اسفندیاری- پنجمین روز از ثبت‌نام در انتخابات مجلس یازدهم هم سپری شد و همچنان چهره‌های جناحی و حزبی برای ثبت‌نام رقبت چندانی نشان نمی‌دهند. در حالی‌که امروز نسبت به روزهای گذشته در ستاد انتخابات وزارت کشور رفت‌وآمدهای بیشتری را شاهد بودیم، اما همچنان چهره‌های شاخص سیاسی کم‌تعداد بودند.

چه کسانی روز پنجم به وزارت کشور آمدند؟

از مهم‌ترین چهره‌هایی که امروز به وزارت کشور آمدند، سید مصطفی آقامیرسلیم، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، کاندیدای ریاست‌جمهوری در سال 96 و رقیب حسن روحانی، رئیس‌جمهوری، بود.

میرسلیم - انتخابات مجلس

میرسلیم در گفت‌وگویی کوتاه با اعتمادآنلاین درباره احتمال ریاست خود بر مجلس گفت: «اول باید دید ترکیب مجلس از نظر سیاسی به چه شکل خواهد بود و چه کسانی در انتخابات پیروز می‌شوند. بعد از آن می‌توان فکر کرد که ریاست مجلس و ترکیب هیات‌رئیسه به چه شکل باشد.»

او همچنین درباره اینکه مجلس آینده را اصلاح‌طلب می‌بیند یا اصولگرا عنوان کرد: «ان‌شاءالله اصولگرا خواهد بود.»

همچنین علی شکوری‌راد، دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران و آذر منصوری، قائم‌مقام این حزب هم عصر امروز برای ثبت‌نام به وزارت کشور آمدند. شکوری‌راد در جمع خبرنگاران درباره شرایط فعلی کشور تاکید کرد: «شرایط فعلی کشور نتیجه نظارت استصوابی است. بخشی از عدم مشارکت اصلاح‌طلبان نیز نتیجه نظارت استصوابی است. همچنین این تصور وجود دارد که مجلس در حال حاضر جایگاه قبلی را ندارد، اما ما اصلاح‌طلب هستیم و نمی‌توانیم در انتخابات مشارکت نکنیم. از کورسویی که وجود دارد برای اجرای قانون استفاده می‌کنیم.»

علی شکوری‌‌راد - آذر منصوری - انتخابات مجلس

علاوه بر این چهره‌هایی مانند امیرعباس سلطانی، نماینده بروجن در مجلس نهم؛ فاطمه جوادی، معاون محیط‌زیست زنان دولت نهم؛ محمد کاظمی، نماینده ملایر در مجلس دهم؛ احمد مازنی، نماینده تهران در مجلس؛ علی‌اصغر یوسف‌نژاد، عضو هیات‌رئیسه مجلس دهم؛ موید حسینی‌صدر، نماینده دوره هشتم و نهم مجلس؛ سیدمهدی موسوی‌نژاد، نماینده دوره ششم مجلس از زنجان؛ بیژن نوباوه، نماینده مجلس هشتم و نهم از تهران؛ سیدابراهیم ابراهیمی، رایزن فرهنگی ایران در باکو و نماینده دولت‌‌های خاتمی، احمدی‌نژاد و روحانی در صحن علنی مجلس؛ عزت‌الله تقواییان، دبیرکل مجمع دانش‌آموختگان و عضو شورای عالی اصلاح‌طلبان؛ بهمن اخوان نماینده ادوار پنجم، ششم و هشتم مجلس از تفرش و علیمراد جعفری، نماینده دوره هفتم مجلس از گچساران به وزارت کشور آمدند و برای مشارکت در این رقابت اعلام حضور کردند.

کاندیداتوری داماد رئیس‌جمهوری

همچنین بر اساس اخبار منتشر شده در خبرگزاری‌ها کامبیز مهدی‌زاده، داماد حسن روحانی، هم از حوزه انتخابیه تبریز و اسکو در انتخابات مجلس ثبت‌نام کرده است. او در پاسخ به اینکه آیا رئیس‌جمهور را در جریان کاندیداتوری‌اش قرار داده یا خیر، گفت: «بله، طبق رابطه پدر و فرزندی که داریم، از پدر برای حضور در انتخابات اجازه گرفتم، اما این را هم می‌گویم که به عنوان فرزند آذربایجان آمده‌ام نه فرزند رئیس‌جمهور و پتانسیل‌های خودم را آورده‌ام که به این استان خدمت کنم.»

شایعات درباره پسری که نیامده کنار کشید

همچنین بعدازظهر امروز در میان خبرنگاران شایعاتی در خصوص استعفای توحید نوبخت، پسر محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه که گفته می‌شد از حوزه انتخابیه رشت برای انتخابات مجلس یازدهم ثبت‌نام کرده است، دست به دست می‌شد. همین امر موجب شد تا در نشست اعلام آمار نهایی ثبت‌نام‌کنندگان با سیداسماعیل موسوی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور این موضوع مطرح شود. موسوی در این خصوص به خبرنگاران گفت: «در مورد افراد اظهارنظری نمی‌کنم. هر شخص مجاز است در انتخابات شرکت یا در صورت صلاحدید انصراف دهد. نامه‌ای با مضمون انصراف او دریافت نکرده‌ایم و اگر هم نامه را به فرمانداری حوزه انتخابیه مربوطه ارسال کرده باشد، هنوز خبرش به ما اعلام نشده است.»

7421 ثبت‌نام‌کننده تا پایان روز پنجم/ ثبت‌نام مجلس خبرگان رهبری از صبح جمعه آغاز می‌‌شود

همچنین سیداسماعیل موسوی، سخنگوی ستاد انتخابات وزارت کشور، با حضور در جمع خبرنگاران، درباره آمار نهایی ثبت‌نام‌کنندگان سراسر کشور در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی توضیحاتی ارائه کرد. به گفته او در مجموع 7421 تا پایان روز پنجم ثبت‌نام کردند که از این تعداد 6600 نفر مرد و 821 نفر زن هستند.

سخنگوی ستاد انتخابات وزارت کشور همچنین اعلام کرد: «چهار درصد از ثبت‌نام‌کنندگان دارای سابقه نمایندگی، 26 درصد ایثارگر، چهار درصد دارای تحصیلات حوزوی، 13 درصد دکتری، 78 درصد کارشناسی ارشد و پنج درصد از آنها هم کارشناسی و کمتر را شامل می‌شوند.»

موسوی اگرچه در پاسخ به خبرنگاران درباره کمترین میزان ثبت‌نام در استان‌ها سکوت کرد، اما آمار بیشترین استان‌ها را اعلام کرد که براساس آن استان‌های تهران، اصفهان، خراسان رضوی، خوزستان و فارس در پنج روز اخیر بیشترین ثبت‌نام‌کنندگان را داشته‌اند.

او همچنین با اشاره به حجم زیاد حضور ثبت‌نام‌کنندگان در روزهای پایانی گفت: «داوطلبان می‌توانند اپلیکیشنی را که روی سایت وزارت کشور قرار دارد دانلود کنند. این کمک می‌کند تا بخشی از فرایند ثبت‌نام را زودتر انجام دهند.»

سخنگوی ستاد انتخابات وزارت کشور همچنین امروز، پنج‌شنبه 14 آذرماه، با اشاره به آغاز ثبت‌نام مجلس خبرگان رهبری از فردا، اعلام کرد: «کاندیداها برای ثبت‌نام می‌توانند به فرمانداری‌های تهران، فارس، بجنورد، مشهد و قم مراجعه کنند.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها