کد خبر: 367836
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۷ ۱۴:۲۸:۱۵
| |

احتمال برگزاری انتخابات مجدد در سرزمین‌های اشغالی قوت گرفت

با ادامه ناتوانی احزاب سیاسی رژیم صهیونیستی برای تشکیل کابینه جدید، احتمال برگزاری انتخابات برای سومین بار بیش از هر زمان دیگری قوت گرفته است.

احتمال برگزاری انتخابات مجدد در سرزمین‌های اشغالی قوت گرفت
کد خبر: 367836
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۷ ۱۴:۲۸:۱۵

اعتمادآنلاین| هر چند تلاش های زیادی برای جلوگیری از برگزاری انتخابات مجدد در اسرائیل در جریان است اما اگر تا سه روز دیگر کابینه جدید تشکیل نشود، کنست تعطیل شده و به طور رسمی اسرائیل آماده برگزاری سومین انتخابات ظرف کمتر از یک سال می شود.

تاریخ انتخابات جدید سوم مارس 2020 اعلام شده و این در حالی است که رژیم صهیونیستی هم اکنون گرفتار نوعی بحران سیاسی است.

از یک سو سیستم قضایی صهیونیست‌ها نتانیاهو را در پرونده های فساد مالی مجرم شناخته و از سوی دیگر وی اعلام کرده که از سمت نخست وزیری استعفا نمی‌دهد و در این میان حزب لیکود خود را برای برگزاری انتخابات درون حزبی و کنار گذاشتن نتانیاهو آماده می‌کند.

اعلام جرم علیه نتانیاهو تشکیل کابینه جدید در اسرائیل را با دشواری روبرو کرده است؛ کابینه ای که برای تشکیل آن ظرف چند ماه اخیر دو بار انتخابات پارلمانی برگزار شده و تلاش‌های اخیر در راستای آن نیز ناموفق بوده است.

از سوی دیگر دیروز شنبه نتانیاهو به «بنی گانتز» رئیس ائتلاف رقیب پیشنهاد داد برای پایان دادن به بن‌بست پیش آمده در تشکیل کابینه، انتخاباتی مستقیم میان این دو برگزار شود. در تاریخ رژیم صهیونیستی تاکنون چنین اقدامی سابقه نداشته است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها