کد خبر: 368129
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۸ ۱۴:۵۳:۳۸
| |

سناتور آمریکایی:

11 سپتامبر و حالا حمله به پنساکولا، تسلیح سعودی‌ها متوقف شود

«رند پال» سناتور جمهوری‌خواه با اشاره به حمله یک عضو ارتش عربستان سعودی در پایگاه «پنساکولا»، نقش سعودی‌ها در حملات 11 سپتامبر 2001 را یادآوری کرده و توقف صدور سلاح و آموزش نظامی ریاض را خواستار شده است.

11 سپتامبر و حالا حمله به پنساکولا، تسلیح سعودی‌ها متوقف شود
کد خبر: 368129
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۸ ۱۴:۵۳:۳۸

اعتمادآنلاین| یک قانونگذار هم‌حزبی رئیس‌جمهور آمریکا در مجلس سنای آمریکا که بارها درباره نقش داشتن عربستان سعودی در ترویج افکار تروریستی موضعگیری کرده است، حالا در واکنش به حمله مرگبار افسر ارتش عربستان سعودی در پایگاه نظامی «پنساکولا» بر لزوم توقف همکاری‌های تسلیحاتی و نظامی واشنگتن با ریاض تاکید کرده است.

واکنش‌های مقام‌های آمریکایی به حمله روز جمعه «محمد سعید الشمرانی» عضو نیروی هوایی عربستان سعودی به پایگاه نظامی پنساکولا همچنان ادامه دارد؛ حمله‌ای که در نتیجه آن سه نظامی آمریکایی کشته و هشت تن دیگر زخمی شدند و «اف‌بی‌آی» رسما آن را تروریستی اعلام کرده است.

الشمرانی جوان 21 ساله سعودی در این پایگاه نظامی مستقر در ایالت فلوریدا در حال فراگیری علوم هوایی بود و حمله او به بحث‌ها در آمریکا درباره حمایت عربستان سعودی از افکار تروریستی از یک سو و لزوم توقف حمایت‌های واشنگتن از ریاض از سوی دیگر دامن زده است.

«رند پال» نماینده جمهوری‌خواه مردم ایالت «کنتاکی» در مجلس سنای آمریکا در پیامی توئیتری به سه موضوع زیر اشاره کرد:

اول، حملات تروریستی 11 سپتامبر 2001، دوم، مُثله کردن بدن «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار عربستانی مخالف ولی‌عهد عربستان سعودی که ستون‌نویس روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پُست بود و اقامت آمریکا را هم داشت. سوم، حمله « محمد سعید الشمرانی» به پایگاه نظامی پنساکولا.

این سناتور عضو کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت: «15 (تبعه) سعودی 11 سپتامبر به ما حمله کردند. دولت سعودی یک روزنامه‌نگار آمریکایی را می‌کُشد. یک خلبان سعودی که در حال آموزش بود، سه تن از سربازان ما را می‌کُشد. آیا هیچ کسی می‌تواند سرنخ مشترک این مسائل را پیدا کند؟ نظر من این است: خیلی وقت قبل ما باید از تسلیح و آموزش نظامی سعودی‌ها دست بر‌می‌داشتیم».

رند پال طی سال‌های گذشته بارها از مواضع دولت‌های دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکایی در قبال عربستان سعودی و بی‌توجهی آنها به نقش ریاض در ترویج افکار افراطی وهابی و ایجاد گروه‌های تروریستی انتقاد کرده و خواستار توقف حمایت‌های تسلیحاتی، اطلاعاتی و نظامی آمریکا به سعودی‌ها شده بود.

رند پال تنها عضو کنگره آمریکا نبوده که به حمله اخیر به پنساکولا واکنش نشان داده است. پیش از این، دو قانونگذار کنگره هم خواستار تعلیق آموزش نظامی سعودی‌ها در آمریکا شده بودند

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها