کد خبر: 368693
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۰ ۱۳:۱۶:۳۷
| |

صالحی امیری:

کشتی از حاشیه خارج شد

رییس کمیته ملی المپیک خروج کُشتی از بلاتکلیفی چند ماه را مهمترین اتفاق ورزش ایران دانست و گفت: کُشتی از حاشیه خارج شده است و در بطن قرار دارد.

کشتی از حاشیه خارج شد
کد خبر: 368693
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۰ ۱۳:۱۶:۳۷

اعتمادآنلاین| ‌ سیدرضا صالحی امیری روز چهارشنبه در نشست رییس فدراسیون و کادر فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی افزود: خروج کشتی از بلاتکلیفی چندین ماهه و همچنین ثباتی که علیرضا دبیر و مجموعه‌اش در آن ایجاد کرده‌اند مهمترین اتفاق ورزش ایران بود. اکنون کشتی از حاشیه خارج شده و در مسیر اصلی خود قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بزرگترین آفت ورزش حاشیه و نفاق و سپس نتیجه‌گرایی است و توصیه می‌کنم با ایجاد همدلی و همگرایی به فکر ثبت تلاش مثبت و حداکثری باشید.

رییس کمیته ملی المپیک اظهارداشت: المپیک 2020 توکیو پایان راه کشتی نیست همانگونه که 1948 لندن هم نبوده است. این قطار در مسیر و ریل خود حرکت می‌کند و اگر زمینه‌های حرکت بی دغدغه آن‌ را فراهم کنیم، می‌توانیم انتظار موفقیت‌های بیشتری نیز داشته باشیم. کشتی همیشه موفق بوده و خواهد بود و همین موضوع برای ما در اولویت قرار دارد.

صالحی امیری تاکید کرد که فشار را از روی کشتی‌گیران خود بردارید و به جای آن شفافیت را با مردم و طرفداران دنبال کنید تا تلاش‌های شبانه‌روزی شما را ببیند.

سید نصرالله سجادی سرپرست کاروان اعزامی کشورمان به المپیک 2020 توکیو نیز اظهار داشت: کشتی در شرایط خوبی قرار دارد و به ثبات لازم دست یافت و خیالم از کشتی راحت است اما در میدانی به بزرگی المپیک نه بزرگنمایی کنید و نه وعده غیر کارشناسی بدهید. کشتی و در کل ورزش در المپیک دنیای ثانیه‌ها و صدم ثانیه‌هاست و بارها دیده‌ایم بزرگترین قهرمانان با یک لحظه غفلت از نتیجه اصلی دور شده‌اند و چه بسا چهره‌های کم فروغ با یک لحظه خودباوری و ایمان به چه نتایج درخشانی دست یافته‌اند.

حسن رنگرز سخنگوی فدراسیون کشتی هم گفت: کشتی همواره در بازی‌های آسیایی و المپیک در اولویت توجه برای مدال‌آوری بوده است و همین انتظار هم وجود دارد که در اولویت توجه مسوولین ورزش کشور هم باشد.

در ابتدای این نشست علیرضا دبیر رییس فدراسیون گزارش کاملی را در خصوص فعالیت چند ماهه فدراسیون کشتی در بحث سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به مسوولین کمیته ملی المپیک ارائه کرد و ضمن تقدیر و تشکر از حمایت کمیته ملی المپیک خواستار نگاه جدی‌تر به این رشته در آستانه مسابقات کسب سهمیه المپیک شد.

در ادامه نشست «محمد بنا» و «غلام‌رضا محمدی» هر کدام گزارش‌های فنی را در خصوص شرایط فعلی شاگردانشان و همچنین برنامه‌های پیش رو از اردوهای آماده‌سازی گرفته تا نحوه انتخاب ملی‌پوشان ارائه کردند.

محمدی در راستای ایجاد تنوع برای اردونشینان خواستار برپایی اردوهایی خارج از خانه کشتی در کیش و مجموعه ورزشی انقلاب شد که مقرر شد زمینه فراهم شدن آنها هر چه سریعتر از سوی کمیته ملی المپیک فراهم شود.

محمد بنا نیز خواستار توجه ویژه به اردونشینان و کادر فنی 2 تیم شد تا بتوانند بدون دغدغه پروسه اردوهای سخت شبانه‌روزی تا اعزام به بازی‌های المپیک را پشت سربگذارند.

منبع: ایرنا




اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها