کد خبر: 368720
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۰ ۱۵:۳۰:۰۰
| |

محمد کشتی‌آرای، رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

اعلام محدودیت‌های مالی و پولی از سوی بانک مرکزی، قیمت ارز و طلا را کاهش داد/ افزایش نرخ ارز تنها عامل گرانی سکه و طلا در بازار بود/ با کاهش نرخ ارز در روزهای آینده سکه و طلا هم ارزان‌تر می‌شود/ عرضه و تقاضا در بازار متعادل است/ قیمت سکه در بازار بدون حباب

محمد کشتی‌آرای، رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف، گفت: در بازار امروز داد و ستدها در حالت عادی قرار دارد. به دلیل تجربه مردم در ماه‌ها و سال‌های گذشته در خصوص افزایش هیجانی قیمت‌ها در بازار، این افزایش قیمت سکه و طلا باعث نشد مردم و خریداران برای خرید به بازار هجوم بیاورند.

اعلام محدودیت‌های مالی و پولی از سوی بانک مرکزی، قیمت ارز و طلا را کاهش داد/ افزایش نرخ ارز تنها عامل گرانی سکه و طلا در بازار بود/ با کاهش نرخ ارز در روزهای آینده سکه و طلا هم ارزان‌تر می‌شود/ عرضه و تقاضا در بازار متعادل است/ قیمت سکه در بازار بدون حباب
کد خبر: 368720
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۰ ۱۵:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| الیاس جرجندی - محمد کشتی آرای، رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف، در مورد چرایی افزایش قیمت سکه و طلا و پیش‌بینی از وضعیت بازار در روزهای آینده به خبرنگار اقتصادی اعتمادآنلاین گفت: افزایش قیمت طلا در بازار داخلی در حالی صورت گرفت که قیمت جهانی طلا تنها بین 2 تا سه دلار در نوسان بود. بنابراین قیمت طلا و سکه در بازار تنها به دلیل افزایش نرخ ارز در بازار بالا رفت.

شوک قیمتی بانک مرکزی نرخ ارز را به زیر 13 هزار تومان کاهش داد

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف افزود: افزایش قیمت طلا طی یک هفته اخیر به بالاترین رشد قیمتی خود در 9 ماه اخیر رسید. افزایش قیمت طلا تا بعدازظهر روز گذشته ادامه یافت تا اینکه بانک مرکزی با اعلام محدودیت در تراکنش‌های پولی و مالی، شوک قیمتی را به بازار ارز وارد کرد. این در حالی است که تا قبل از این محدودیت مالی، قیمت ارز تا مرز 14 هزار و 200 تومان هم افزایش یافته بود. اما بعد از این شوک قیمتی بانک مرکزی، نرخ ارز امروز به زیر 13 هزار تومان رسید که حدوداً قیمت دلار بین هزار تا هزار و 200 تومان کاهش نرخ پیدا کرد.

هر گرم طلای 18 عیار امروز 32 هزار تومان کاهش یافت

کشتی آرای تصریح کرد: کاهش نرخ ارز باعث شد طی حدود 20 ساعت، قیمت سکه نزدیک به 220 هزار تومان با کاهش روبه‌رو شود و به زیر چهار میلیون و 600 هزار تومان برسد. همچنین بهای طلای 18 عیار که تا 480 هزار تومان هم افزایش پیدا کرده بود، امروز با کاهش 32 هزار تومانی برای هر گرم به 458 هزار تومان رسید.

او ادامه داد: گفتنی است همان عامل افزایش نرخ ارز که باعث افزایش قیمت سکه و طلا در بازار شده بود، با کاهش قیمت‌ها طی بعدازظهر روز گذشته و امروز موجب کاهش بهای سکه و طلا در بازار شد. این کاهش نرخ ارز تاکنون ادامه‌دار بوده به نحوی که اوایل صبح امروز نرخ هر دلار آمریکا، 13 هزار و 200 تومان شد، که با ادامه روند کاهش بهای ارز، در حال حاضر به زیر 13 هزار تومان رسیده است.

تجربه مردم از ماه‌ها و سال‌های قبل باعث شد برای خرید به بازار هجوم نیاورند

نایب‌رئیس اتحادیه طلا و جواهر ایران در پایان گفت: در بازار امروز داد و ستدها در حالت عادی قرار دارد. به دلیل تجربه مردم در ماه‌ها و سال‌های گذشته در خصوص افزایش هیجانی قیمت‌های در بازار، این افزایش قیمت سکه و طلا باعث نشد مردم و خریداران برای خرید به بازار هجوم بیاورند. این تعادل در عرضه و تقاضای بازار سبب شد افزایش قیمت سکه و طلا بدون حباب باشد و قیمت به صورت واقعی بالا برود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها