کد خبر: 369285
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۲ ۱۵:۳۰:۱۰
| |

رئیس انجمن کانون صنفی مرغ داران گوشتی:

نوسان 400 تومانی قیمت مرغ در بازار/ فروش با نرخ بالای 13 هزار تومان غیر منطقی است

اسدالله نژاد از افزایش 400 تومانی نرخ مرغ نسبت به هفته گذشته در بازار خبر داد وگفت: هم اکنون متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده 8 هزار و 800 تومان و مرغ گرم 12 هزار و 500 تا 13 هزار تومان است.

نوسان 400 تومانی قیمت مرغ در بازار/ فروش با نرخ بالای 13 هزار تومان غیر منطقی است
کد خبر: 369285
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۲ ۱۵:۳۰:۱۰

اعتمادآنلاین| حبیب اسدالله نژاد رئیس انجمن کانون صنفی مرغ داران گوشتی، از افزایش 400 تومانی قیمت مرغ نسبت به هفته گذشته در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری 8 هزار و 800 تومان تا 9 هزار تومان و مرغ آماده به طبخ در خورده فروشی‌ها 12 هزار و 500 تومان تا 13 هزار تومان است.

رئیس انجمن کانون صنفی مرغ داران گوشتی فروش مرغ با نرخ بالای 13 هزار تومان راغیر منطقی دانست و افزود: این در حالی است که برخی واحد‌های صنفی از طریق راه‌های مختلف همچون قطعه بندی عرضه بدون استخوان و توزیع مرغ سبز اقدام به فروش با نرخ‌های بالا می‌کنند که این امر اجحاف در حق مصرف کننده است و ارتباطی به تولید کننده ندارد.

او قیمت مرغ در آستانه شب یلدا را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به ازدیاد تقاضا برای خرید مرغ در شب یلدا پیش بینی می‌شود که قیمت در حدود 300 تا 400 تومان افزایش یابد.

این مقام مسئول درباره اخرین تحولات بازار جوجه یک روزه بیان کرد: اگر چه قیمت جوجه 1 روزه با کاهش 1 هزار تومانی نسبت به هفته قبل به 2 هزار و 800 تومان رسیده است، اما در روز‌های اخیر به دنبال افزایش تقاضا برای جوجه ریزی قیمت با نوساناتی در بازار رو به رو شده است.

اسدالله نژاد ادامه داد: با توجه به آنکه جوجه ریزی در ایام پایانی سال به صورت سنتی افزایش می‌یابد از این رو پیش بینی می‌شود با ازدیاد عرضه در اواخر دی و اوایل بهمن بازار مرغ مجدد دچار چالش شود به طوری که تولید کنندگان از ناحیه قیمت متضرر شوند.


رئیس انجمن کانون صنفی مرغ داران گوشتی میزان جوجه ریزی شب عید را 138 تا 140 میلیون قطعه اعلام کرد وگفت: بر این اساس برای تامین مرغ شب عید مشکلی نداریم که مسئولان بخواهند بازار را از طریق واردات کنترل کنند.

او با بیان اینکه عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت مرغ در بازار است، گفت: مرغ جزء کالا‌هایی است که قیمت تمام شده در بازار چندان چشمگیر نیست و مکانیزم عرضه و تقاضا تنها تعیین کننده قیمت است به همین خاطر نمی‌توان پیش بینی دقیقی راجب وضعیت بازار مرغ شب عید داشت.


ضعف پشتیبانی امور دام در تامین ذخایر استراتژیک


اسدالله نژاد با انتقاد از تامین ذخایر استراتژیک پشتیبانی امور دام در هفته‌های اخیر بیان کرد: با وجود کاهش چشمگیر قیمت مرغ در یک ماه گذشته پشتیبانی امور دام توانست به خوبی از این موقعیت برای تامین ذخایر استراتژیک و جلوگیری از زیان مرغداران استفاده کند و در نهایت به واسطه پایین بودن قیمت تولید کنندگان متضرر شدند.

رئیس انجمن کانون صنفی مرغ داران گوشتی در پایان درباره آخرین وضعیت بازار نهاده‌های دامی تصریح کرد: چند وقتی است که بازار نهاده‌های دامی از ثبات نسبی در بازار برخوردار بوده و مرغداران برای تامین ذرت و کنجاله مورد نیاز مشکلی ندارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها