کد خبر: 369361
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۲ ۱۹:۵۷:۴۵
| |

یک هسته تروریست‌های داعشی در مسکو متلاشی شد

سازمان‌های امنیتی روسیه از متلاشی شدن یک هسته گروه تروریستی داعش و بازداشت 5 نفر از اعضای آن در مسکو خبر دادند.

یک هسته تروریست‌های داعشی در مسکو متلاشی شد
کد خبر: 369361
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۲ ۱۹:۵۷:۴۵

اعتمادآنلاین| سازمان‌های امنیتی روسیه امروز جمعه از متلاشی شدن یک هسته گروه تروریستی داعش و بازداشت 5 نفر از اعضای آن در مسکو خبر دادند.

بر این اساس، روسیه یک هسته گروه تکفیری داعش را که در تدارک حمله بود متلاشی و 5 تن از اعضای آن را در مسکو بازداشت کرده است. این گروه از دو شهروند روسی و سه تبعه کشور‌های آسیای میانه تشکیل شده بود که در تدارک اجرای اقدامات تروریستی بودند.

سازمان‌های امنیتی در بیانیه‌ای که در خبرگزاری‌های روسیه انتشار یافت همچنین اعلام کردند از این افراد یک قبضه سلاح کلاشینکف، یک کلت، ماده انفجاری و دستور العمل‌های مسئولان داعش کشف و ضبط شد.

الکساندر بورتنیکف، رئیس سازمان‌های امنیتی روسیه چند روز پیش اعلام کرده بود این نیرو‌ها 50 طرح حمله را در روسیه خنثی کرده اند. به گفته سرویس‌های امنیتی روسیه نزدیک به 2 هزار و 900 تکفیری روسی که اغلب از منطقه قفقاز هستند در عراق و سوریه جنگیده اند. باید به این تعداد هزاران جنگجوی کشور‌های آسیای میانه را هم اضافه کرد که اقلیت مهمی را روسیه تشکیل می‌دهند. بازگشت این تروریست‌ها به وطنشان به بزرگترین دغدغه امنیت داخلی روسیه تبدیل شده است.

از زمان دخالت نظامی روسیه در سوریه در سپتامبر سال 2015، روسیه که متحد دمشق است بار‌ها از سوی داعش و شاخه القاعده در سوریه تهدید به حملات تلافی جویانه شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها