کد خبر: 369485
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۳ ۱۰:۴۸:۱۳
| |

محسن هاشمی، رییس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد:

قدرت و استقلال هر کشوری بر علم و تحقیق آن استوار است

محسن هاشمی، رییس شورای اسلامی شهر تهران، قدرت و استقلال هر کشوری را بر پایه علم و تحقیق عنوان کرد و افزود: باید برای هر قانون و تصمیمی پشتوانه مطالعاتی داشته باشد.

قدرت و استقلال هر کشوری بر علم و تحقیق آن استوار است
کد خبر: 369485
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۳ ۱۰:۴۸:۱۳

اعتمادآنلاین| محسن هاشمی، رییس شورای اسلامی شهر تهران، در یازدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری گفت: یازدهمین جشنواره مدیریت ما را به یاد انواع پژوهش می‌اندازد. در حقیقت تحقیقات به دو شکل بنیادی، تجربی و نظری است که بیشتر برای کشف حقایق و توسعه مرز دانش مورد استفاده قرار می‌گیرد و با آن قوانین را کشف می‌کنند ما عمدتا چنین پژوهشی نداریم.

وی افزود: نوع دیگر تحقیقات پژوهش‌های کاربردی است که بخش علمی دارد و معمولا برای حل مساله و مشکل از این نوع تحقیق بهره گرفته می‌شود. در حقیقت این تحقیقات بنیادی برای بهبود وضعیت موجود مورد استفاده قرار می‌گیرد و عمدتا این پژوهش و تحقیقات در شهرداری تهران وجود دارد. معمولا پژوهش‌ها هزینه بر و زمان بر هستند لذا دولت‌ها باید از آن‌ها پشتیبانی کنند.

وی تاکید کرد: در شهرداری تهران بودجه تحقیقات بیش از 200 میلیارد تومان است که سهم مرکز مطالعات از این رقم 20 میلیارد تومان است. تحقیقات باید در شهرداری هم‌افزا شود و دستگاه‌ها در این زمینه در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به سابقه تشکیل مرکز مطالعات در شهرداری تهران، اظهار کرد: این مرکز تاکنون 16 رییس داشته و این جشنواره نیز امروز به یازدهمین دوره خود رسیده که در طول این 11 دوره حدود 40 هزار اثر برای دبیرخانه ما ارسال شده است. در این دوره 3800 اثر به جشنواره ارسال شده که از این میان 700 اثر انتخاب و به مرحله‌ی‌ داوری راه پیدا کرده است.

هاشمی تاکید کرد: نباید تحقیقات و پژوهش تنها به عنوان یک ژست و ویترین مورد استفاده قرار گیرد، بلکه باید از تحقیقات در مسیر اجرا بهره بگیریم و کارفرمایان ما از این تحقیقات و پژوهش‌ها استفاده کنند، لذا باید عدم استفاده از تحقیقات آسیب‌شناسی جدی شود و بدانیم که چه میزان از این تحقیقاتی که انجام داده‌ایم مورد استفاده قرار گرفته است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: قدرت و استقلال هر کشوری بر علم و تحقیق آن استوار است. امروز در مرکز مطالعات شهرداری تهران در زمینه‌های مختلفی پژوهش و تحقیق انجام شده و پیشنهادات زیادی نیز در خلال این تحقیقات برای حل مشکلات ارائه شده ولی متاسفانه مورد استفاده قرار نگرفته است، لذا باید تصمیم اساسی بگیریم و هر قانون و تصمیمی که قرار است اتخاذ شود پشتوانه مطالعاتی آن وجود داشته باشد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها