کد خبر: 369528
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۴ ۱۳:۴۵:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» از پیش‌بینی تازه قطب‌نمای سیاسی لبنان

ولید جنبلاط: تمامی تلاشم را کردم اما دونالد ترامپ یک دیوانه است

ولید جنبلاط از شرایط پیش روی لبنان ابراز نگرانی کرده و از عملکرد متحدان آمریکایی و غربی بیروت به شدت ناامید و سرخورده شده است.

ولید جنبلاط: تمامی تلاشم را کردم اما دونالد ترامپ یک دیوانه است
کد خبر: 369528
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۴ ۱۳:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ولید جنبلاط از شرایط پیش روی لبنان ابراز نگرانی کرده و از عملکرد متحدان آمریکایی و غربی بیروت به شدت ناامید و سرخورده شده است.

به گزارش اعتمادآنلاین، ولید جنبلاط که به خاطر پیش‌بینی‌های زودهنگام تحولات سیاسی کشورش و منطقه در میان تحلیلگران به قطب‌نمای سیاسی لبنان شهرت یافته است از شرایط پیش روی لبنان ابراز نگرانی کرد.

اخبار رسانه‌های لبنانی حکایت از آن دارند که جنبلاط که اخیراً به مصر سفر و با رئیس‌جمهور این کشور هم دیدار کرده بود از او- عبدالفتاح سیسی- شنید که بشار اسد همچنان در قدرت باقی خواهد ماند، جنگ داخلی سوریه با پیروزی او رو به پایان است، طرح ترکیه در شمال سوریه با شکست مواجه خواهد شد و عربستان، امارات و کویت به زودی حامیان اصلی مالی اسد در بازسازی کشورش خواهند شد.

جنبلاط به نزدیکان خود خبر داد: محمد بن زاید در سفر اخیر حریری به امارات، به او توصیه کرد از این پس از نقد سوریه و بشار اسد بپرهیزد.

رسانه‌های لبنانی به نقل از این سیاستمدار کارکشته کشورشان خبر دادند: عربستان به زودی موضع خود را نسبت به سوریه 180 درجه تغییر می‌دهد و حتی در کنار اسد علیه اردوغان صف‌آرایی خواهد کرد.

او همچنین در یک گفت‌وگوی مجادله‌گونه با مشاورانش به آنها گفت: می‌خواهید چه کاری انجام دهم؟ تمامی تلاشم را کردم اما دونالد ترامپ یک دیوانه است. بن‌سلمان در یمن شکست خورده و به روس‌ها و پاکستانی‌ها برای آشتی با ایران التماس می‌کند. بن زاید هم قبل از او این کار را کرده است.

جنبلاط ادامه داد: اسرائیل از ورود به جنگ با حزب‌الله عاجز است، در حالی که شرایط اقتصادی در لبنان در حال فروپاشی است، بعید نمی‌دانم ترامپ به ما نیز همان چیزی را بگوید که به کردها در سوریه گفته بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها