کد خبر: 369536
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۳ ۱۱:۵۴:۰۸
| |

وضعیت فوق‌العاده در «نیواورلئان» آمریکا اعلام شد

شهردار «نیواورلئان» آمریکا اعلام کرد به دلیل حمله سایبری به سیستم‌های خدمات شهری در این شهر حالت فوق‌العاده اعلام شده است.

وضعیت فوق‌العاده در «نیواورلئان» آمریکا اعلام شد
کد خبر: 369536
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۳ ۱۱:۵۴:۰۸

اعتمادآنلاین| شهردار نیواورلئان به دلیل حمله سایبری در این شهر وضعیت اضطراری اعلام کرد.

شهردار نیواورلئان در کنفرانسی خبری اعلام کرد سیستم‌های رایانه‌ای مقامات این شهر توسط ویروس‌های باج افزار مورد حمله قرار گرفته‌اند و اولین مورد آن در شب جمعه ثابت شد. به همین دلیل و برای احتیاط، بسیاری از سرور‌های خدمات شهری خاموش شده‌اند.

کارشناسان اف‌بی‌آی، سرویس مخفی و گارد ملی آمریکا به منظور محافظت از سیستم‌های رایانه‌ای نیواورلئان دست بکار شده‌اند. شهردار نیواورلئان در این کنفرانس خبری اعلام نکرد که در پی این حمله سایبری کدام بخش از خدمات شهری دچار بیشترین آسیب شدند. براساس اعلام شبکه‌های تلویزیونی محلی، اداره پلیس و آتش نشانی نیواورلئان همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

مقامات ایالتی و شهری در آمریکا تنها در صورت وقوع بلایای طبیعی وضعیت اضطراری اعلام می‌کنند. اعلام حالت فوق‌العاده به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا از مقامات فدرال منابع مالی بیشتری درخواست کنند.

ویروس‌های باج‌افزار به گونه‌ای از بدافزار‌ها گفته می‌شود که دسترسی به سیستم را محدود می‌کنند و ایجادکننده آن برای برداشتن محدودیت درخواست باج می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها