کد خبر: 369627
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۹ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

گزارش ویدئویی «اعتمادآنلاین» از مشکلات همیشگی در لیگ برتر فوتبال زنان:

بحران‌های مالی در فوتبال زنان

خبرها از کردستان حاکی از این بود که به دلیل عملی نشدن تعهدات اسپانسر قبلی، آذرخش از این به بعد با عنوان باشگاه فرهنگی ورزشی «وچان کردستان» در مسابقات لیگ برتر فوتبال شرکت خواهد کرد. اما داستان آذرخش چه بود و چرا به چنین نابسامانی‌ای ختم شد؟

حجم ویدیو: 8.65M | مدت زمان ویدیو: 00:02:58 دانلود ویدیو
کد خبر: 369627
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۹ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| منیژه موذن: تیم فوتبال زنان آذرخش کردستان در این فصل با مربی جوان و بازیکنان ملی‌پوش در کورس قهرمانی با شهرداری بم، قهرمان فصل قبل لیگ برتر فوتبال زنان، بود که ناگهان خبر تغییر اسپانسر این تیم را شوکه کرد.


خبرها از کردستان حاکی از این بود که به دلیل عملی نشدن تعهدات اسپانسر قبلی، آذرخش از این به بعد با عنوان باشگاه فرهنگی ورزشی «وچان کردستان» در مسابقات لیگ برتر فوتبال شرکت خواهد کرد. اما داستان آذرخش چه بود و چرا به چنین نابسامانی‌ای ختم شد؟


ماجرای آذرخش کردستان از ادغام 2 تیم لیگ برتری آغاز شد. تیم تهرانی آذرخش که در بازی‌های 2 فصل اخیر نتوانسته بود به نتایج خوبی دست پیدا کند با تیم راه‌یاب ملل مریوان که فصل قبل را با حضور در رده‌های میانی جدول به پایان رسانده بود ادغام شد تا در نهایت با نام آذرخش کردستان در بازی‌های لیگ برتر شرکت کنند؛ تیمی نوپا با مربیگری سمیه شهبازی و بازیکنانی ملی‌پوش همچون زهرا خواجوی، الهام فرهمند و فروغ موری.


آذرخش در هفته‌های ابتدایی لیگ نتایج خوبی به دست آورده بود و به نظر می‌رسید تازه‌وارد فوتبال زنان در کنار تیم‌هایی همچون شهرداری بم، سیرجان و سپاهان بخت جدی قهرمانی به شمار می‌رود، اما توفان اختلافات مسئولان با اسپانسر تیم و مشکلات مالی، چالش جدیدی پیش روی آذرخش گذاشت.


پس از هفته هشتم لیگ برتر، تمامی مدیران آذرخش کردستان و بازیکنان تهرانی این تیم با تصمیم مدیرعامل جدید که نام باشگاه را به «وچان کردستان» تغییر داده، کنار گذاشته شدند.


دبیر هیات فوتبال کردستان علت کنار گذاشتن مدیران آذرخش را عمل نکردن به تعهدات عنوان کرد و سمیه میرمحمدی معاون مدیرعامل آذرخش دلیل این تغییر و تحولات را عدم توافق سنندج با حامی مالی جدید تیم عنوان کرد.


به این ترتیب در میان اختلافات آذرخش و هیات فوتبال استان، نام و اسپانسر تیم تغییر کرد و آذرخش کردستان در هفته نهم لیگ برتر با نام جدید «وچان کردستان» به زمین رفت.


هرچند انصراف تیم‌های فوتبال زنان به دلیل عدم تعهد اسپانسرها اتفاق تازه‌ای نیست، اما تکرار آن روند مخرب موضوع را کمرنگ نمی‌کند. اسپانسرها عموماً در میانه فصل به دلایلی همچون عدم پخش مسابقات و توجه لازم به فوتبال زنان از حمایت مالی منصرف می‌شوند و هیچ سازوکاری هم برای توقف این روند وجود ندارد.


آذرخش ممکن است بتواند در ادامه فصل هم با توجه به عدم تغییر کادر فنی و بازیکنان نتیجه بگیرد و حتی عنوان قهرمانی را به دست آورد، اما مشکلات مالی در لیگ برتر فوتبال زنان همچنان ادامه خواهد داشت.


بدیهی است اولین قدم برای نزدیک شدن به سطح حرفه‌ای در فوتبال زنان برگزاری لیگ منظم و باثبات است. لیگی بدون انصراف تیم‌ها و تغییر نام، تغییر کادر فنی یا تغییر شهر تیم‌ها در میانه مسابقات!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها