کد خبر: 369750
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۴ ۰۹:۱۳:۰۰
| |

بیژن زنگنه، وزیر نفت:

برنامه‌ای برای افزایش قیمت گازوئیل نداریم/ اطلاعی از استیضاح ندارم/ ایجاد 6500 میلیارد تومان تولید جدید در کشور با تسهیلات بانک ملت

بیژن زنگنه، وزیر نفت با اشاره به انعقاد تفاهم نامه پرداخت 65 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای خودروهای دوگانه سوز CNG ،گفت: این تفاهم نامه 6500 میلیارد تومان تولید جدید در کشور ایجاد خواهد شد.

برنامه‌ای برای افزایش قیمت گازوئیل نداریم/ اطلاعی از استیضاح ندارم/ ایجاد 6500 میلیارد تومان تولید جدید در کشور با تسهیلات بانک ملت
کد خبر: 369750
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۴ ۰۹:۱۳:۰۰

اعتمادآنلاین| بیژن زنگنه در مراسم امضای تفاهم نامه وزارت نفت با بانک ملت در زمینه دوگانه سوز کردن خودروها، گفت: مصوبه دوگانه سوز کردن خودروها در مدت کوتاهی از دولت اخذ شد و بانک ملت در این زمینه همکاری خوبی داشته است.

وزیر نفت اظهارداشت: این تفاهم نامه در سال رونق تولید، در راستای اقتصاد مقاومتی دنبال می شود و 6500 میلیارد تومان تولید جدید در کشور ایجاد خواهد شد.

زنگنه تاکید کرد: در حال حاضر قیمت یک لیتر گاز 600 تومان است و با این تفاهم نامه راه باز خواهد شد و در حال حاضر 2600 جایگاه گاز در کشور داریم که فعلا این مقدار کافی است.

زنگنه افزود : راه حل مدیریت مصرف سوخت تنها در ساخت پالایشگاه نیست و باید در تولید خودرو راه حل را جستجو کرد و در حال حاضر، سوخت ملی ایران گاز است و هیچ کشوری به اندازه ایران خودروهای گازسوز ندارد.

وزیر نفت تاکید کرد: این تفاهم نامه باعث کاهش مصرف سوخت نمی شود ولی کار جدی است و برای سازندگان مخازن سی ان جی و کیت های آن کار ایجاد شد.

یادآور می شود، محمد بیگدلی مدیرعامل بانک ملت در جریان امضا تفاهمنامه با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از پرداخت 65 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای خودروهای دوگانه سوز CNG خبر داده بود.

بیژن زنگنه گفت: اطلاعی ندارم که استیضاح من به صحن رفته یا نه، من اکنون اینجا و درجمع شما هستم.

به گفته وی گازرسانی در همه جبهه‌ها در استان سیستان و بلوچستان فعال است.

وزیر نفت با بیان اینکه میزان سهمیه اختصاص یافته ال‌پی‌جی در همه استان‌ها نسبت به پارسال بسیار بیشتر است، افزود: مشکل این است بخشی از این سوخت قاچاق ‌و بخشی هم به‌صورت غیرمجاز در خودروها استفاده می‌شود.

به گفته زنگنه تا ماه‌های آینده میزان کاهش مصرف بنزین تثبیت می‌شود؛ رقمی که هم‌اکنون درباره کاهش مصرف عنوان می‌شود نسبت به مدت مشابه پارسال است.

وی اظهار کرد: سهمیه‌بندی بنزین تاثیری در قاچاق ندارد آنچه در قاچاق تاثیر دارد قیمت است، قاچاق بنزین برخلاف گازوئیل و بر اساس اطلاعاتی که دارم بسیار کم است.


وزیر نفت با اشاره به پروژه فاز 11 پارس جنوبی گفت: فاز 11 پارس جنوبی به‌صورت کامل به شرکت پتروپارس سپرده شده و این شرکت کارهای اجرایی آن را آغاز کرده است.


بنا بر اعلام وزارت نفت، وی تصریح کرد: عمده فرآورده‌های نفتی از طریق بورس انرژی عرصه می‌شود و بسیار هم موفق بوده است، اما در مقوله نفت‌خام و میعانات گازی تاکنون نتوانستیم فروش جدی داشته باشیم.

منبع: ایبِنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها