کد خبر: 370091
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۵ ۰۹:۰۸:۵۴
| |

جمشید مغازه‌ای، دبیر انجمن بیسکویت، شیرینی و شکلات:

قاچاق به بیسکویت هم رسید/ شیرینی ایران به 66 کشور دنیا صادر می شود

جمشید مغازه‌ای، دبیر انجمن بیسکویت، شیرینی و شکلات گفت: شیرینی و شکلات ایران به 66 کشور دنیا از جمله عراق، افغانستان، ژاپن و استرالیا صادر می‌شود.

قاچاق به بیسکویت هم رسید/ شیرینی ایران به 66 کشور دنیا صادر می شود
کد خبر: 370091
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۵ ۰۹:۰۸:۵۴

اعتمادآنلاین| جمشید مغازه‌ای، دبیر انجمن بیسکویت، شیرینی و شکلات گفت: شیرینی و شکلات همواره جزو صنایع پیشرو در صنعت غذا به شمار می رود، هم اکنون وضعیت این صنعت در شرایط مناسبی قرار دارد.

دبیر انجمن بیسکویت، شیرینی و شکلات با بیان اینکه میزان تولید سالیانه یک میلیون و 800 هزار تن است، افزود: مصرف سرانه کشور 19 کیلوگرم است و 90 تا 95 درصد بازار داخل را صنایع داخلی تامین می‌کنند.

وی گفت: ظرفیت تولید نسبت به سال‌های گذشته حدود 300 تن افزایش یافته اما، همچنان 900 هزار تن از ظرفیت اسمی تولید خالی است.

مغازه‌ای با اشاره به صادرات شیرینی و شکلات بیان کرد: سال گذشته 318 هزار تن صادرات به ارزش 800 میلیون دلار به کشور‌های مختلف انجام شده است.

وی با بیان اینکه شیرینی و شکلات ایران به 66 کشور دنیا صادر می‌شود، تصریح کرد: عراق، افغانستان، کشور‌های حاشیه خلیج فارس، کشورهای سی آی اس، کشور‌های اروپای شرقی، آمریکا، ژاپن و استرالیا مقاصد صادراتی شیرینی و شکلات کشور هستند.

دبیر انجمن بیسکویت، شیرینی و شکلات بیان کرد: با توجه به تعرفه‌ای که در کشور وجود دارد و همچنین به دلیل اینکه شکلات کالای گرانی محسوب می‌شود واردات رسمی آن به کشور بسیار اندک است، به گونه‌ای که در سال گذشته فقط 50 هزار تن واردات رسمی به کشور انجام شده است.

مغازه‌ای با بیان اینکه قاچاق بیشتر در شیرینی و بیسکویت انجام می‌شود و در شکلات بسیار اندک است، گفت: با توجه به افزایش نرخ ارز قاچاق بسیار کم شده است.

وی افزود: در بازگشت ارز حاصل از صادرات با مشکل مواجه هستیم، اما از زمانی که شرایط واردات در مقابل صادرات مهیا شد، وضعیت بهتر شده است.

منبع: میزان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها