کد خبر: 370330
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۲ ۱۰:۳۰:۰۰
| |

محمود میرلوحی، عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

دغدغه دلسوزان اصلاح رویکرد نظام و بازگرداندن اعتماد عمومی است/ باید شرایطی مهیا کنیم تا کسانی که خواهان ایرانی آباد و آزاد هستند احساس امنیت کنند/ نارضایتی‌های اخیر مانع ثبت‌نام جدی اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس شد

محمود میرلوحی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، با اشاره به اینکه «پیش از این موج حوادث کشور 10 ساله بود، ولی در حال حاضر این واکنش‌ها به دوره‌های یک ساله و 6ماهه تقلیل‌ یافته است» گفت: حاکمیت باید مراقب باشد کشور به ریل خودش برگردد و شرایطی فراهم کند تا همه کسانی که خواهان ایرانی آباد، آزاد و سربلند هستند، احساس کنند چالش‌های موجود کشور در حال رفع شدن است.

دغدغه دلسوزان اصلاح رویکرد نظام و بازگرداندن اعتماد عمومی است/ باید شرایطی مهیا کنیم تا کسانی که خواهان ایرانی آباد و آزاد هستند احساس امنیت کنند/ نارضایتی‌های اخیر مانع ثبت‌نام جدی اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس شد
کد خبر: 370330
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۲ ۱۰:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ محمود میرلوحی، عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین ، با اشاره به حضور کمرنگ اصلاح‌طلبان برای ثبت‌نام انتخابات مجلس و بروز این احتمال که مجلس آینده در انحصار تندروهای اصولگرا قرار بگیرد، گفت: تندروهای اصولگرا تلاش زیادی کرده‌اند که کشور را به این روز بیندازند و حالا می‌خواهند محصولش را بچینند.

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان توضیح داد: همان‌طور که اصولگرایان معتدل برای حضور در انتخابات مجلس کمتر به صحنه آمدند، اصلاح‌طلبان هم به دلیل غبار این روزها و اعتراضات مردمی، با وجود تلاشی که صورت گرفت ولی حضور کمرنگی برای ثبت‌نام در انتخابات داشتند.

یخبندان بود، کولاک هم به آن اضافه شد

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر حضور اصلاح‌طلبان و اصولگرایان معتدل در انتخابات مجلس یازدهم به دلیل اعتراضات اخیر و نارضایتی‌های مردمی ادامه داد: یخبندان بود، کولاک هم به آن اضافه شد.

او افزود: امیدواریم شورای نگهبان به نحوی عمل کند که افرادی که به صحنه رقابت آمدند حذف نشوند تا مفهوم انتخابات به طور جدی دچار چالش نشود.

میرلوحی با گفتن اینکه «شرایط کشور را همه می‌دانیم» یادآور شد: باید تلاش کنیم باقیمانده شرایطی که ایجاد شده است حفظ شود تا انتخابات دوام پیدا کند و بتوانیم انتخابات را با مشارکت حداکثری، که دغدغه این روزهای همه ماست، برگزار کنیم.

او افزود: اگر سطح مشارکت پای صندوق‌های رأی کمتر باشد، این نگرانی وجود دارد که اصولگرایان تندرو وارد مجلس شوند. بنابراین باید همه تلاش خود را به کار ببریم تا چنین اتفاقی نیفتد.

دغدغه دلسوزان اصلاح رویکرد نظام و بازگرداندن اعتماد عمومی است

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان توضیح داد: همه تلاش فعالان عرصه سیاست و دلسوزان نظام و کسانی که دغدغه آینده، کیان، تمامیت ارضی، امنیت، منافع ملی، ارزش‌ها و سرمایه‌های ملی کشور را دارند این است که حاکمیت عملکرد خود را اصلاح کند و شرایط به نحوی رقم بخورد که اعتماد مخدوش‌شده مردم برگردد. در این صورت سطح مشارکت مردم در انتخابات افزایش خواهد یافت.

میرلوحی ادامه داد: زمانی موج حوادث کشور 10ساله بود، ولی در حال حاضر این واکنش‌ها به دوره‌های یک‌ساله و 6ماهه رسیده است و باید مراقب باشیم کشور به ریل خودش برگردد.

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در پایان گفت: باید طوری برنامه‌ریزی شود که همه کسانی که خواهان ایرانی آباد، آزاد، سربلند و امن هستند احساس کنند چالش‌ها در حال رفع شدن است تا بتوانند دوباره اعتماد کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها