کد خبر: 370435
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۵ ۱۶:۳۰:۰۰
| |

تازه‌های اقتصادی هفته- قسمت بیست‌ویکم

از پنل‌های خورشیدی جدید تا تغییر روند سرمایه‌گذاری

در این قسمت از برنامه‌ تازه‌های اقتصادی هفته مروری خواهیم داشت بر سه گزارش درباره آزمون شعبه ژاپنی مایکروسافت برای افزایش 40 درصدی بهره‌وری با کاهش تعداد روزهای کاری به چهار روز؛ تولید پنل‌های خورشیدی جدیدی که می‌توان از آنها برای نمای ساختمان‌ها استفاده کرد و تاثیر صندوق سرمایه‌گذاری صد میلیارد دلاری سافت‌بانک بر روند سرمایه‌گذاری‌ها.

حجم ویدیو: 16.45M | مدت زمان ویدیو: 00:08:17 دانلود ویدیو
کد خبر: 370435
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۵ ۱۶:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| شعبه ژاپن مایکروسافت، با انتشار گزارش نخستین آزمایشی که طی آن هفته‌ کاری به چهار روز کاهش یافت، اعلام کرد بیشتر کارکنان این شعبه از این ایده به خوبی استقبال کرده‌اند. با این حال نکته غافلگیرکننده آزمایش این بود که بازدهی کارکنان شرکت طی این چند هفته حدود 40 درصد افزایش پیدا کرد.

مایکروسافت

در گزارش اول ما که از گاردین انتخاب شده است می‌خوانیم مایکروسافت، ماه آگوست امسال مدتی به صورت آزمایشی هفته کاری را به چهارروز کاهش داد. در این آزمایش 2300 نفر طی پنج هفته، بدون اعمال تغییر در حقوق ثابت یا مرخصی سالانه، جمعه‌ها هم تعطیل بودند. شعبه ژاپن مایکروسافت قصد دارد با پرداخت 930 دلار کمک نقدی به کارکنان، آنها را به سفرهای خانوادگی یا آموزشی تشویق کند. این تجربه محدود به مایکروسافت نمی‌شود، سال گذشته نیز در نیوزیلند یک شرکت با انجام آزمایشی مشابه به همین نتایج رسید.

به گفته رئیس شعبه ژاپن مایکروسافت، تاکویا هیرانو: «زمان کوتاهی کار کنید، خوب استراحت کنید و به دنبال یادگیری باشید. ضروری است در محیطی باشید که اجازه پیدا کنید اهداف زندگی‌‌تان را دنبال کنید و اثرگذاری بیشتری در کارتان داشته باشید. من کارکنانی می‌خواهم که بتوانند با 20 درصد زمان کاری کمتر به نتایج مشابهی دست پیدا کنند.»

***

یک گروه تحقیقاتی در کره‌جنوبی به تازگی موفق به ساخت صفحات خورشیدی شد که می‌تواند به عنوان شیشه پنجره در ساختمان‌های اداری استفاده شود. اختراع جدید این تیم می‌تواند تغییرات زیادی در هزینه‌های صرف‌شده و همچنین ظاهر ساختمان‌ها رقم بزند.

صفحات خورشیدی جدید

گزارش دوم ما از اکونومیست انتخاب شده است. در این گزارش می‌خوانیم این گروه تحقیقاتی با ایجاد حفره‌هایی بسیار کوچک روی صفحات سیلیکونی، آنها را به سلول‌های خورشیدی‌ای تبدیل کنند که با وجود اندکی کاهش در الکتریسیته تولیدی، امکان استفاده به عنوان نمای ساختمان‌های اداری را خواهند داشت. این ابداع جدید می‌تواند تا حد قابل توجهی برق رایگان برای ساختمان‌ها تامین کند. متن کامل این گزارش را می‌توانید در سایت اعتمادآنلاین مطالعه کنید.

***

شرکت سافت‌بانک مدت‌هاست استراتژی سرمایه‌گذاری‌های سنگین خود را روی شرکت‌های استارت‌آپی جوان ادامه داده است. اما این استراتژی در شرکت‌هایی نظیر «وی‌ورک» شکست خورده و بررسی‌های موشکافانه‌تری را در دیگر سرمایه‌گذاری‌های این شرکت ضروری کرده است.

سافت بانک

در این گزارش تصویری از وال‌استریت ژورنال با ساختار صندوق «ویژن فاند» و نقاط قوت و ضعف آن و همچنین تغییری که در روند سرمایه‌گذاری‌ها ایجاد کرده آشنا می‌شویم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها