کد خبر: 370865
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۷ ۱۵:۱۹:۴۱
| |

مسکو: تحریم «نورد استریم 2» ناقض قوانین بین‌الملل است

سخنگوی کرملین با محکوم کردن تحریم‌های آمریکا بر پروژه ساخت خط لوله انتقال گاز به اروپا گفت این تحریم‌ها تاثیری بر تکمیل آن نخواهد گذاشت.

مسکو: تحریم «نورد استریم 2» ناقض قوانین بین‌الملل است
کد خبر: 370865
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۷ ۱۵:۱۹:۴۱

اعتمادآنلاین| «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه امروز (چهارشنبه) به تصویب طرح تحریم خط لوله انتقال گاز این کشور به اروپا موسوم به «نورد استریم 2» در مجلس سنای آمریکا واکنش نشان داد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» پسکوف طی نشست خبری در کرملین، ضمن محکوم کردن تصویب تحریم نورد استریم2 ذیل لایحه بودجه نظامی سال 2020 آمریکا، گفت این خط لوله فارغ از محدودیت‌ها در زمان مقرر تکمیل خواهد شد.

بر این اساس، او از تحریم آمریکا بر خط لوله انتقال گاز به اروپا را «نمونه‌ای کامل» از رقابت ناعادلانه دانسته و توضیح داد که واشنگتن با این کار، گاز گران‌تری را به اروپا تحمیل کرده است.

به نوشته اسپوتنیک، سخنگوی کرملین همچنین افزود که مسکو و اروپا با تحریم‌های آمریکا بر خط لوله نورد استریم2 مخالف هستند زیرا آن را مخالف قوانین بین‌المللی می‌دانند.

پسکوف با ابراز خوش‌بینی درباره تکمیل این پروژه، گفت:‌«نه مسکو و نه دیگر پایتخت‌های اروپایی از جمله برلین و پاریس، این گام‌ها را می‌پسندند. چنین اقدامات نقض مستقیم قوانین بین‌المللی بوده، نمونه کاملی از رقابت نابرابر و تحمیل سلطه تصنعی [آمریکا] بر بازار اروپا، تحمیل محصولات گران‌تر و غیررقابتی هستند. منظور من این است که گاز طبیعی گران‌تری به مصرف‌کنندگان اروپایی [تحمیل می‌شود]».

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها