کد خبر: 371362
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۱ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

چرا پسر سیسی از قاهره تبعید شد؟

اسحاق لیوانون سفیر سابق رژیم صهیونیستی در مصر، طی مقاله‌ای که در اسرائیل هیوم منتشر کرد، خبر داد: ژنرال عبدالفتاح سیسی با فرستادن پسر خود به مسکو در واقع در پی به چالش کشیدن واشنگتن از طریق تقویت روابط با مسکو است.

چرا پسر سیسی از قاهره تبعید شد؟
کد خبر: 371362
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۱ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سفیر رژیم صهیونیستی در مصر علت اصلی انتقال پسر سیسی از سازمان اطلاعات مصر به مسکو را افشا کرد.

به گزارش اعتمادآنلاین، اسحاق لیوانون سفیر سابق رژیم صهیونیستی در مصر، طی مقاله‌ای که در اسرائیل هیوم منتشر کرد، خبر داد: ژنرال عبدالفتاح سیسی با فرستادن پسر خود به مسکو در واقع در پی به چالش کشیدن واشنگتن از طریق تقویت روابط با مسکو است.

دیپلمات اسرائیلی در این روزنامه عبری‌زبان نوشت: تحلیل رسانه‌های عربی و غربی که اقدام پدر را خلع پسر از مقام عالیرتبه و تبعیدش به مسکو توصیف می‌کنند، یک تفسیر اشتباه است.

به اعتقاد سفیر سابق تل‌آویو در قاهره، وابسته نظامی در یک کشور ابرقدرت جایگاه تشریفاتی و ناچیزی نیست و از این پس او ارتباطات قوی‌ای با موسسه نظامی و اطلاعاتی روسیه پیدا می‌کند و با مسئولان عالیرتبه مراکز تصمیم‌گیری این کشور نیز دیدار خواهد کرد.

او توضیح داد: از دیدگاه سازمان اطلاعات مصر که سیسی هم جزئی از آن به شمار می‌رود، سرنگونی حسنی مبارک در قیام سال 2011 این کشور در قالب خیانتی از سوی باراک اوباما رئیس‌جمهور سابق آمریکا صورت گرفت، از این رو از منظر این ساختار، ایالات متحده دیگر طرف قابل اعتمادی محسوب نمی‌شود.

این دیپلمات اسرائیلی به نقل از یکی از مسئولان ادامه داد: آمریکا دیگر آن دوست سابق نیست.

او در تکمیل تفسیرش نوشت: همین اعتقاد باعث شد سیسی به محض رسیدن به قدرت، رویکرد نزدیک شدن به دیگر قدرت‌های بین‌المللی و تنوع بخشیدن به خریدهای تسلیحاتی‌اش را در پیش گیرد و به کشورهای فرانسه، هند و چین متمایل شود، در حالی که روسیه در این گرایش جایگاه مهم‌تری دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها