کد خبر: 371434
|
۱۳۹۸/۰۹/۳۰ ۰۹:۵۱:۱۱
| |

چین خطاب به آمریکا: در امور داخلی ما مداخله نکن!

رئیس‌جمهور چین در گفت‌وگوی تلفنی با همتای آمریکایی خود گفته واشنگتن در امور داخلی پکن مداخله می‌کند.

چین خطاب به آمریکا: در امور داخلی ما مداخله نکن!
کد خبر: 371434
|
۱۳۹۸/۰۹/۳۰ ۰۹:۵۱:۱۱

اعتمادآنلاین| «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور چین در گفت‌وگوی تلفنی با «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا نسبت به دخالت واشنگتن در امور داخلی چین اعتراض کرده است.

پیش از این دونالد ترامپ در توئیتر گفته بود با همتای چینی خود درباره توافق تجاری و کره‌شمالی گفت‌وگو کرده است. او نوشت: «چین پیشتر خرید حجم زیادی از محصولات کشاورزی و (محصولات) بیشتر را آغاز کرده است. امضای رسمی (توافق تجاری) سازماندهی شده است. درباره کره‌شمالی، جایی که با چین و هنگ‌کنگ در حال کار درباره آن هستیم نیز گفت‌وگو کردیم.»

خبرگزاری رویترز به نقل از تلویزیون چین نوشته پیشنهاد این گفت‌وگوی تلفنی را ترامپ مطرح کرده و رئیس‌جمهور چین با آن موافقت کرده است.

خبرگزاری دولتی «شینهوا» گفته رئیس‌جمهور چین به ترامپ گفته پکن درباره «گفته‌ها و اعمال منفی» ایالات متحده آمریکا در موضوعات مربوط به تحولات تایوان، هنگ‌کنگ و تبت به شدت نگران است.

شینهوا نوشت: «این اقدامات، دخالت در امور داخلی چین به شمار می‌روند، باعث لطمه به منافع چین شده و به تضعیف اعتماد و همکاری میان دو طرف منجر شده است.»

ترامپ حدود سه هفته پیش به‌رغم مخالفت جدی پکن، قانون مصوب کنگره آمریکا در حمایت از اعتراضات هنگ‌کنگ را تایید کرد.

«وانگ یی» وزیر خارجه چین بعد از شرکت در نشست وزرای خارجه عضو گروه 20 به میزبانی شهر «ناگویا» در ژاپن تاکید کرده بود که «هنگ‌کنگ بخشی از چین باقی می‌ماند».

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها