کد خبر: 371753
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۱ ۱۰:۴۵:۰۷
| |

لاهیجان‌زاده، معاون محیط‌زیست دریایی و تالاب‌ها سازمان حفاظت محیط‌زیست:

سازمان حفاظت محیط‌زیست، سیاسی و جناحی نیست

احمدرضا لاهیجان‌زاده، معاون محیط‌زیست دریایی و تالاب‌ها سازمان حفاظت محیط‌زیست، گفت: نباید مباحث محیط‌زیست را سیاسی جلوه داد زیرا این سازمان به‌هیچ‌وجه سیاسی و جناحی نیست.

سازمان حفاظت محیط‌زیست، سیاسی و جناحی نیست
کد خبر: 371753
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۱ ۱۰:۴۵:۰۷

اعتمادآنلاین| احمدرضا لاهیجان‌زاده، معاون محیط‌زیست دریایی و تالاب‌ها سازمان حفاظت محیط‌زیست، صبح امروز در کارگاه تخصصی محیط‌زیست دریایی و نقش اصحاب رسانه در تنویر افکار عمومی، که در سازمان حفاظت محیط زیست کشور برگزار شد، افزود: مباحث محیط‌زیست را نباید سیاسی کرد و وظیفه تمامی دولت‌ها حفظ محیط‌زیست است.

وی با بیان اینکه محیط‌زیست را نباید جناحی یا سیاسی کرد، تصریح کرد: خبرنگاران باید مطالب مثبت محیط‌زیست را هم مخابره کنند و تنها به مقوله‌های منفی نپردازند.

لاهیجان‌زاده با اشاره به اینکه خبرنگاران باید به‌صورت تخصصی وارد اطلاع‌رسانی فضای زیست‌محیطی شوند، خاطرنشان کرد: خبرنگار تخصصی محیط‌زیست با علم و دانش آن به این مقوله ورود کند تا بتواند اطلاع‌رسانی صحیح انجام دهد.

وی ادامه داد: نقش رسانه‌ها در بهبود نگاه‌ها به محیط‌زیست و گره‌گشایی برخی معضلات زیست‌محیطی غیرقابل‌انکار است.

معاون محیط‌زیست دریایی و تالاب‌ها سازمان حفاظت محیط‌زیست با بیان اینکه حوزه دریایی محیط‌زیست حوزه برون سرزمینی است، اظهار کرد: خبرنگاران مناطق دریایی به سهولت می‌توانند در این حوزه ورود کنند و تاکنون مغفول مانده و صدماتی که در حوزه دریایی وجود دارد کمتر از خشکی نیست.

وی با اشاره به اینکه در تلاشیم از طریق سامانه‌ای که به وجود خواهیم آورد، حساسیت حوزه دریایی را بالا می‌بریم، بیان کرد: آلودگی نفتی در کشورهای جنوبی و شمالی خلیج‌فارس، سکوهای نفتی و تردد نفت‌کش‌ها به خلیج‌فارس آسیب ورود می‌کند.

لاهیجان زاده با بیان اینکه بخش شمالی خلیج‌فارس بخش به‌ویژه خلیج‌فارس است، اضافه کرد: با همکاری کشور ژاپن تمامی نقاط حساس زیست‌محیطی خلیج‌فارس را شناسایی و سپس آن را به سایر استان‌ها تعمیم و به بخشنامه‌ای تبدیل خواهیم کرد.

وی صید غیرمجاز، ورود فاضلاب به دریا، تخلیه فاضلاب‌های صنعتی به‌ویژه پتروشیمی‌ها، استحصال دریا، ساختن جزایر مصنوعی در کشورهای حاشیه خلیج‌فارس از موارد دیگر ضربه زدن به محیط‌زیست خلیج‌فارس است.

معاون محیط‌زیست دریایی و تالاب‌ها سازمان حفاظت محیط‌زیست با بیان اینکه پژوهشگاه‌های معتبری در شمال و جنوب کشور داریم که در این بخش خوب عمل کرده‌اند، افزود: باید خبرنگاران با حساسیت بیشتری به این حوزه ورود کنند و با ارتباط با کارشناسان امر بتوانند در حل این معضلات همکاری کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها