کد خبر: 372183
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۳ ۱۲:۳۰:۰۰
| |

معصومه بابایی، سرپرست سابق تیم کشتی زنان، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

قهرمانی کشتی‌گیران زن ایرانی در رقابت‌های جهانی نشان‌دهنده استعداد ورزشکاران ماست/ باعث افتخار ماست که پرچم ایران در کشتی زنان بالا برود/ امیدوارم اعزام‌ها ادامه پیدا کند و کشتی زنان حمایت شود

تیم ملی کشتی آلیش زنان ایران برای نخستین بار در تاریخ به عنوان قهرمانی مسابقات جهانی این رشته دست پیدا کرد.

قهرمانی کشتی‌گیران زن ایرانی در رقابت‌های جهانی نشان‌دهنده استعداد ورزشکاران ماست/ باعث افتخار ماست که پرچم ایران در کشتی زنان بالا برود/ امیدوارم اعزام‌ها ادامه پیدا کند و کشتی زنان حمایت شود
کد خبر: 372183
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۳ ۱۲:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ در رقابت‌های جهانی کشتی آلیش در نورسلطان قزاقستان تیم کشتی آلیش زنان ایران با یک طلا، یک نقره و یک برنز و کسب 93 امتیاز به عنوان قهرمانی جهان دست یافت.

معصومه بابایی، سرپرست سابق تیم ملی کشتی زنان، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین از اولین قهرمانی کشتی‌گیران زن ایرانی در مسابقات جهانی گفت.

این قهرمانی نشان‌دهنده استعداد کشتی‌گیران ایران است

*کشتی‌گیران زن ایرانی با اینکه تمرینات منظمی نداشتند، در قرقیزستان قهرمان شدند. فکر می‌کنید چه عواملی منجر به این قهرمانی شد؟

من از صمیم قلبم خوشحالم و باعث افتخار ماست که پرچم ایران بالا برود. زحماتی که رسول خادم و مریم منظمی کشیدند بالاخره جواب داد و همین‌طور زحمت علیرضا دبیر که بچه‌ها را اعزام کرد، اما باید ببینیم به عنوان مثال ترکمنستان که مدال‌آور است با تیم کامل شرکت کرده یا نه. ایران با تیم کامل در این مسابقات شرکت کرد.

*با توجه به اینکه کشتی‌گیران ما قبل از این تورنمنت فقط به 2 اردو رفته بودند، این قهرمانی نشان‌دهنده استعداد فردی این بچه‌ها نیست؟

این قهرمانی صد درصد نشان‌دهنده استعداد کشتی‌گیران ماست، چون فکر نمی‌کنم برگزاری اردوها در چنین شرایطی و با بی‌نظمی کامل، زیاد تاثیرگذار بوده باشد. حتماً بچه‌ها در شهرهایشان تمرین داشته‌اند و پشتکارشان نتیجه داده است. امیدوارم پس از این قهرمانی حمایت از کشتی زنان ادامه پیدا کند و قطع نشود. بچه‌ها نشان دادند اگر حمایت شوند، مدال‌آور خواهند بود.

انتظار داشتم زهرا یزدانی طلا بگیرد

*شما با کشتی‌گیران زن کار کرده‌اید و آنها را می‌شناسید. هانیه عاشوری تنها کشتی‌گیر ایرانی بود که در این مسابقات به مدال طلا دست پیدا کرد. نقاط ضعف و قدرت او چیست؟

هانیه عاشوری دختر بسیار پرتلاشی است. او قبلاً در رشته وزنه‌برداری کار می‌کرد و حالا به عنوان کشتی‌گیر سنگین‌وزن در مسابقات شرکت کرده است. عاشوری در شهر خودش با مربی کار می‌کند. او در هفته، چهار پنج روز تمرین می‌کرد و با پشتکاری که داشته به نتیجه رسیده است. امیدوارم همیشه این مدال را در این وزن به دست آورد.

*زهرا یزدانی و فاطمه فتاحی چطور؟

من انتظار داشتم زهرا یزدانی طلا بگیرد. او بسیار تلاش می‌کرد و خیلی زحمت می‌کشید. فکر می‌کنم عدم اعزام و وضعیت اردوها بر روحیه زهرا تاثیر گذاشته. او در مسابقات ترکمنستان مثل یک اعجوبه کشتی می‌گرفت. امیدوارم تحت حمایت باشد و بیشتر دیده شود. فاطمه یزدانی هم تلاش بسیار زیادی کرده. او نشان داد ورزشکار خیلی خوبی است و می‌تواند در سطح جهانی خوش بدرخشد. خدا را شکر بچه‌هایی که در این مسابقات شرکت کردند همه کشتی‌گیران خیلی خوبی بودند. هانیه قدرتی و مریم احمدی هم بسیار بااستعداد هستند.

*فکر می‌کنید با به دست آمدن این قهرمانی اعزام‌های دیگری هم وجود داشته باشد؟

در سال 2 مسابقه جهانی و یک مسابقه آسیایی در کشتی آلیش برگزار می‌شود. امیدوارم حالا که زحمت کشیدند و بچه‌ها را به این مسابقات اعزام کردند، بعد از این هم اعزام‌ها ادامه پیدا کند و کشتی زنان حمایت شود. برای این رشته خیلی زحمت کشیده شده تا به اینجا رسیده و امیدوارم این حمایت ادامه یابد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها