کد خبر: 372317
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۴ ۰۸:۳۷:۰۰
| |

بدبینی به قطر برای میزبانی جام‌جهانی

جام جهانی باشگاه‌ها بدون مشکل در قطر به پایان رسید و از الان همه منتظر شروع جام جهانی هستند که 3 سال آینده در این کشور برگزار می‌شود.

بدبینی به قطر برای میزبانی جام‌جهانی
کد خبر: 372317
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۴ ۰۸:۳۷:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ جام جهانی باشگاه‌ها بدون مشکل در قطر به پایان رسید و از الان همه منتظر شروع جام جهانی هستند که 3 سال آینده در این کشور برگزار می‌شود.

خیلی‌ها امیدوار بودند که جام جهانی 2022 از کشور قطر پس گرفته شود ولی این امیدها از بین رفته است و جام جهانی کم‌تر از 3 سال دیگر در کشور قطر برگزار می‌شود.

بنابراین با وجود روش مشکوک، قطر - کشوری به اندازه یورکشایر - رأی فیفا را به دست آورد، سابقه بد این کشور در مورد حقوق بشر و رفتار بد و شرایطی که منجر به کشته شدن بسیاری از کارگران ورزشگاه‌ها شد مورد توجه بود. اکنون جام جهانی آنجا برگزار می‌شود. 21 نوامبر تا 18 دسامبر 2022.

با همه این‌ها جام جهانی برای خیلی از تماشاگران می‌تواند یک فاجعه کامل باشد.

خبرنگار سان در ادامه سفر خود به کشور قطر نوشت:‌ امید این بود که با حضور در این‌جا ممکن است تا حدودی خوش‌بینی و اشتیاق برای من ایجاد شود ولی در نهایت روز به روز ناامید و ناامیدتر شدم.

دوحه امسال مسابقات جهانی دو و میدانی را میزبانی کرد که با استقبال روبه‌رو نشد و به طور مرتب مسابقات تنیس ATP ، مسابقات هندبال و مسابقات شترسواری را میزبانی کرده است.

اخیرا نیز این کشور میزبان جام جهانی باشگاه‌ها و هوادارانی بود که از انگلیس، مکزیک، برزیل و سایر کشورهای منطقه این آن‌جا سفر کرده بودند.

هتل‌های جهنم

مشکل اول جایی است که همه می‌خواهند در آن بمانند.

در حال حاضر 37000 اتاق هتل در این کشور وجود دارد و این مقدار ظرف سه سال به 70 هزار نفر افزایش خواهد یافت.

مساله الکل امری بدیهی است. در رستوران‌ها و کافه‌های استاندارد قطر که بسیاری از آن‌ها در مراکز خرید گسترده قرار دارند، فقط نوشیدنی‌های غیر الکلی سرو می‌شود. هم‌چنین هواداران نمی‌توانند در طول برگزاری سرو صدای زیادی ایجاد کنند. علاوه بر این 32 تیم با هواداران زیاد در طول جام جهانی نیاز به فن زون‌های (محل اجتماع هواداران) زیادی دارند که این امکان در کشور قطر قراهم نیست.

گرمای هوا معضل دیگر تماشاگرانی خواهد بود که برای جام جهانی به قطر خواهند آمد. هر چند مسوولان بلندپایه این کشور آسیایی معتقد هستند با تدابیری که اندیشیده‌اند هوای این کشور در طول جام جهانی مساعد خواهد بود ولی هم‌چنان بدبینی نسبت به شرایط کشور قطر برای جام جهانی وجود دارد.

انگلیس و آمریکا از همان ابتدا مخالف میزبانی قطر برای جام جهانی بودند و تلاش‌های گسترده‌ای از سوی رسانه‌های این کشور برای بد نشان دادن قطر صورت گرفت که البته نتوانستند به هدف‌شان برسند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها