کد خبر: 372537
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۵ ۱۰:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» از مصدومیت حسن یزدانی گزارش می‌دهد:

مصدومیت حسن یزدانی؛ شوک به کاروان المپیک/ حضور یزدانی در المپیک در هاله‌ای از ابهام/ وزیر ورزش هم با یزدانی تماس گرفت

حسن یزدانی پس از مصدومیت در مصاحبه‌ای گفت: «در حین تمرین زانوی پای راستم به یک‌باره قفل شد و دیگر نتوانستم به تمرین ادامه بدهم. عکس ام‌آر‌آی گرفتم اما پزشکان گفتند خیلی گویا نیست و باید سریع‌تر به تهران بروم تا اقدامات لازم را انجام بدهم. الان درد و ورم دارم و پزشکان شنبه باید درباره وضعیتم نظر بدهند.»

مصدومیت حسن یزدانی؛ شوک به کاروان المپیک/ حضور یزدانی در المپیک در هاله‌ای از ابهام/ وزیر ورزش هم با یزدانی تماس گرفت
کد خبر: 372537
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۵ ۱۰:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ حسن یزدانی کشتی‌گیر محبوب ایرانی از نظر خیلی‌ها طلای مسلم المپیک 2020 توکیو بود. به همین دلیل بود که وقتی خبر مصدومیتش در رسانه‌ها منتشر شد بسیاری شوکه شدند. در طول روزهای پس از اعلام مصدومیت یزدانی خبرهای ضد و نقیضی مبنی بر میزان مصدومیت او و احتمال از دست دادن المپیک به گوش می‌رسید، اما مصدومیت یزدانی دقیقاً چه اندازه برای کشتی و خود او خطرناک است؟

خبرهای اولیه

پنجشنبه 28 آذر بود که این خبر در رسانه‌ها منتشر شد: «حسن یزدانی، دارنده مدال های طلای جهان و المپیک که قرار بود برای تیم بازار بزرگ ایران در رقابت‌های کشتی آزاد باشگاه‌های جهان کشتی بگیرد، در حین تمرین با نادر حاج‌آقانیا از ناحیه مینیسک پا دچار آسیب‌دیدگی شدید شد و حضور در این رقابت‌ها را از دست داد.»

پس از مشخص شدن میزان مصدومیت حسن یزدانی بلافاصله او به تهران منتقل شد تا هر چه سریع‌تر تحت درمان قرار گیرد. کیومرث محرابی، سرپرست تیم بازار بزرگ، پیش از اعزام یزدانی به تهران اعلام کرده بود که او حضور در جام باشگاه‌های جهان را از دست داده است.

مردم برایم دعا کنند

حسن یزدانی پس از مصدومیت در مصاحبه‌ای گفت: «در حین تمرین زانوی پای راستم به یک‌باره قفل شد و دیگر نتوانستم به تمرین ادامه بدهم. عکس ام‌آرآی گرفتم اما پزشکان گفتند خیلی گویا نیست و باید سریع‌تر به تهران بروم تا اقدامات لازم را انجام بدهم. الان درد و ورم دارم و پزشکان شنبه باید درباره وضعیتم نظر بدهند.»

او همچنین اضافه کرد: «خدا نکند به المپیک نرسم. تمام هدف و برنامه من حضور در المپیک و شاد کردن دل مردم با خوشرنگ‌ترین مدال است. فکر نمی‌کنم خطر جدی باشد. مردم برایم دعا کنند زودتر به میادین باز گردم و باز هم دل‌شان را شاد کنم. از همه مردم که ظرف چند ساعت اخیر نگران من بودند صمیمانه قدردانی می‌کنم.»

محسن کاوه، مدیر فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد، نیز روز شنبه درباره آخرین شرایط حسن یزدانی گفت:‌ «معاینات اولیه روی زانوی این قهرمان انجام شده و قرار است شرایطش در کمیسیون پزشکی فدراسیون کشتی مورد بررسی قرار گیرد که امیدواریم مشکل خاصی نباشد.»

وزارت ورزش هم نگران یزدانی بود

پس از مصدومیت حسن یزدانی مسعود سلطانی‌فر در تماس تلفنی با این کشتی‌گیر خطاب به او گفت: «خبر آسیب‌دیدگی شما نگرانم کرد و امروز پزشکان به من اعلام کردند با اقدامات درمانی و مراقبت‌های پزشکی مشکلی برای شما وجود ندارد. شما سرمایه بزرگ ورزش ایران هستید و آرزو می کنم با سلامتی دوباره در میادین بزرگ دل مردم ایران را شاد کنید.»

روز دوشنبه مهرشاد پورسعید، رئیس کمیته پزشکی فدراسیون کشتی در ارتباط با مصدومیت حسن یزدانی گفت: «حسن یزدانی دوشنبه هفته جاری تحت عمل جراحی قرار می‌گیرد و این ورزشکار از حدود دو ماه آینده به منظور انجام تمرینات روی تشک کشتی خواهد رفت و خبر قطعی این است که این قهرمان کشورمان به المپیک خواهد رسید.»

یزدانی به المپیک می‌رسد

روز سه‌شنبه با روشن شدن وضعیت حسن یزدانی غلامرضا محمدی، سرمربی تیم ملی کشتی آزاد، درباره عمل جراحی او گفت:‌ «خدا را شکر با توجه به صحبت‌های پزشکان جراحی به خوبی انجام شد و یزدانی از نیمه دوم بهمن ماه می‌تواند به تشک کشتی برگردد؛ البته به هیچ عنوان عجله‌ای برای بازگشت یزدانی نداریم. زمان خوبی در اختیار داریم و با توجه به اینکه دوران نقاهت بعد از عمل اهمیت زیادی دارد، او باید کارهای فیزیوتراپی و درمانی را به خوبی پیگیری کند تا یزدانی را سر حال و قبراق روی تشک کشتی داشته باشیم.»

به این ترتیب به نظر می‌رسد حسن یزدانی با وجود مصدومیت جدی و عمل جراحی پس از طی کردن دوران نقاهت به تشک کشتی باز خواهد گشت و در المپیک می‌توانیم شاهد درخشش او باشیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها