کد خبر: 372601
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۵ ۰۸:۴۷:۰۰
| |

حبیب جهان ساز، رییس سازمان چای شمال کشور:

صادرات چهار هزار تن چای به کشورهای همسایه

حبیب جهان ساز، رییس سازمان چای شمال کشور گفت: امسال 28 هزار و 500 تن چای خشک از برگ سبز چای داخلی استحصال شده که از این میزان تاکنون چهار هزار تن به کشورهای همسایه صادر شده است.

صادرات چهار هزار تن چای به کشورهای همسایه
کد خبر: 372601
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۵ ۰۸:۴۷:۰۰

اعتمادآنلاین| حبیب جهان ساز، رییس سازمان چای شمال کشور گفت: این میزان چای به کشورهای همسایه از جمله جمهوری آذربایجان، عراق و افغانستان صادر شده است.


وی با بیان اینکه به دلیل کیفیت بالا، سهم مصرف بازار داخلی چای افزایشی است، تصریح کرد: بازارپسندی چای داخلی موجب رضایتمندی کشاورزان شده است به طوری که اصلاح باغات رشد و تغییر کاربری کاهش یافته است.


رییس سازمان چای شمال کشور اظهار داشت: اکنون 25 هزار و 500 هکتار از اراضی شمال کشور زیر کشت برگ سبز چای است که به دلیل افزایش درآمد تغییر کاربری کاهش یافته است.


وی با بیان اینکه برداشت برگ سبز چای در چند چین و تا پایان مهرماه ادامه داشت، گفت: امسال 126 هزار و 700 تن برگ سبز چای به ارزش 434 میلیارد تومان خرید تضمینی شده و بخشی از برگ سبز چای توسط برخی کارخانجات با ارقام بالاتری خریداری شده است.


به گفته جهان ساز، امسال هر کیلوگرم برگ سبز درجه یک سه هزار و 600 تومان و برگ درجه دو، دو هزار و 200 تومان خریداری شد.


وی با بیان اینکه از این میزان خرید برگ سبز 45 درصد درجه یک و 55 درصد درجه دو بوده است، گفت: از این میزان خرید، 57 هزار و 200 هزارتن درجه یک و 69 هزار و 500 تن درجه دو بوده است.


جهان ساز ادامه داد: حمایت‌های سازمان چای کشور از این صنعت با ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت به چایکاران و کارخانجات چای، حذف ارز 4200 تومانی چای وارداتی و کشش بازار داخلی به نفع تولیدکنندگان داخلی است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها