کد خبر: 373354
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۸ ۱۲:۰۲:۱۶
| |

سرپرست وزارت خارجه بولیوی: مستعمره مکزیک نیستیم

سرپرست وزارت خارجه بولیوی در مصاحبه‌ای گفت: مکزیک باید از امور داخلی بولیوی پس از فروپاشی دولت سوسیالیست این کشور دست بردارد.

سرپرست وزارت خارجه بولیوی: مستعمره مکزیک نیستیم
کد خبر: 373354
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۸ ۱۲:۰۲:۱۶

اعتمادآنلاین| کارن لونگاریک، سرپرست وزارت خارجه بولیوی در گفت‌وگو با روزنامه الپائیس گفت: ما از دولت آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهوری مکزیک می‌خواهیم تا دخالت در امور داخلی بولیوی را متوقف کند و به حاکمیت کشور ما احترام بگذارد. بولیوی، مستعمره مکزیک نیست.

این گفت‌وگو پیش از آن انجام شد که مکزیک حادثه‌ای را در محل اقامت سفیرش در لاپاز، بولیوی روز جمعه گزارش کرد و گفت: پلیس بولیوی در رفت و آمد مقام‌های اسپانیایی به سفارت اخلال ایجاد کرده است.

لونگاریک در مصاحبه روز شنبه خود این مساله را مطرح کرد که رئیس جمهوری مکزیک چه حقی دارد تا تصمیم و خواسته مردم بولیوی را زیر سوال ببرد.

او ادامه داد: منافع بولیوی همانند منافع روسای دیگر کشورها نیست که تنها منافع سیاسی را برای دستیاران و معاونان خود می‌خواهند.

دولت چپ گرای مکزیک به اوو مورالس، رئیس جمهوری مستعفی بولیوی پس از آن پناهندگی سیاسی پیشنهاد کرد که سازمان کشورهای آمریکایی اعلام کرد در انتخابات ریاست جمهوری بولیوی تقلب شده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها