کد خبر: 373474
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۰ ۱۱:۰۰:۰۰
| |

امیرعلی ابوالفتح، کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

دموکرات‌ها کار سختی برای شکست دادن ترامپ در پیش دارند/ مردم آمریکا از ترامپ راضی‌اند/ ترامپ در کاخ‌ سفید ماندنی است/ برای آمریکایی‌ها مهم نیست ترامپ چه رسوایی‌هایی به بار آورده است

امیرعلی ابوالفتح گفت: برای آمریکایی‌ها مهم نیست ترامپ چه رسوایی‌هایی به بار آورده است، در واقع آنها فقط به وضعیت کسب‌وکارشان نگاه می‌کنند که دوران دولتداری ترامپ نرخ بیکاری پایین رفت و بازار بورس و سهام رونق گرفت.

دموکرات‌ها کار سختی برای شکست دادن ترامپ در پیش دارند/ مردم آمریکا از ترامپ راضی‌اند/ ترامپ در کاخ‌ سفید ماندنی است/ برای آمریکایی‌ها مهم نیست ترامپ چه رسوایی‌هایی به بار آورده است
کد خبر: 373474
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۰ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین|‌ سعید شمس- امیرعلی ابوالفتح در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین، با اشاره به برگزاری جلسه استیضاح دونالد ترامپ اظهار داشت: با توجه به اینکه ترامپ در جلسه استیضاح 2ات هام را قبول کرد، نامش به عنوان سومین رئیس‌جمهوری استیضاح‌شده ایالات متحده آمریکا ثبت شد. اما درباره اینکه استیضاح منجر به برکناری‌اش شود باید گفت دموکرات‌ها در دادگاه سنا آن‌قدری رأی ندارند که این خواسته خود را عملی کنند.

انتخابات آمریکا انتخاباتِ مردم آمریکاست

این کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: همچنین درباره فضای انتخاباتی و مشخصاً شانس ترامپ برای ماندن در کاخ‌ سفید باید اذعان کرد به نظر نمی‌رسد تهدیدی موقعیتش را به خطر بیندازد و در واقع باید گفت در انتخابات 2020 رئیس‌جمهوری تغییر نمی‌کند. چون انتخابات آمریکا انتخاباتِ‌ مردم آمریکاست؛ اینکه جامعه جهانی چه ذهنیتی نسبت به دونالد ترامپ دارد تاثیری بر انتخاب آمریکایی‌ها نخواهد گذاشت و تصمیم با 100 میلیون رأی‌دهنده این کشور است.

مردم ایالت‌های مختلف آمریکا از ترامپ راضی‌اند

ابوالفتح افزود: واقعیت چیزی جز این نیست که مردم ایالت‌های مختلف آمریکا از ترامپ راضی‌اند. فارغ از همه بحث‌هایی که درباره رئیس‌جمهوری جنجالی آمریکا طرح می‌شود، باید اعتراف کرد به طور سنتی رؤسا، به جز استثناها، عموماً 2 دوره رئیس‌جمهوری می‌مانند که احتمالاً در انتخابات 2020 هم این اتفاق تکرار شود. نکته بعدی اینکه برای آمریکایی‌ها مهم نیست ترامپ چه رسوایی‌هایی به بار آورده است، در واقع آنها فقط به وضعیت کسب‌وکارشان نگاه می‌کنند که دوران دولتداری ترامپ نرخ بیکاری پایین رفت و بازار بورس و سهام رونق گرفت. همین برای مردم آمریکا کافی است.

او ادامه داد:‌ همچنین مردم آمریکا بسیار مدافع و علاقه‌مند سیاست مهاجرگریز هستند و به همین خاطر تصمیم‌های ترامپ در این حوزه را به سود امنیت و اجتماع خود می‌بینند.

دموکرات‌ها کار سختی برای شکست دادن ترامپ در پیش دارند

امیرعلی ابوالفتح در پایان گفت: شرح این شرایط نشان می‌دهد با توجه به اینکه تا انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نزدیک به 10 ماه زمان باقی است، دموکرات‌ها کار سختی برای شکست دادن ترامپ در پیش دارند. مگر اینکه در این مدت باقی‌مانده اتفاقی عجیب و غریب بیفتد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها