کد خبر: 373592
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۱ ۱۱:۳۰:۰۰
| |

جواد منافی، بازیکن پیشین پرسپولیس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

نباید اجازه دهیم پرسپولیس هم به درد استقلال دچار شود/ باید مشخص شود چه کسی منافع باشگاه را به خطر انداخته است/ عده‌ای در ماجرای کالدرون و بیرانوند شیطنت کردند

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس گفت: باید مقابل هر اتفاقی که باعث می‌شود پرسپولیس از هدفش که همان قهرمانی است دور بماند ایستاد. امروز همه باید از پرسپولیس حمایت کنند. کالدرون نتایج خوبی کسب کرده و توانسته تیم را قهرمان نیم‌فصل کند، به همین خاطر باید حمایت شود.

نباید اجازه دهیم پرسپولیس هم به درد استقلال دچار شود/ باید مشخص شود چه کسی منافع باشگاه را به خطر انداخته است/ عده‌ای در ماجرای کالدرون و بیرانوند شیطنت کردند
کد خبر: 373592
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۱ ۱۱:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌‌ جواد منافی، پیشکسوت باشگاه پرسپولیس، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره عملکرد این تیم و گابریل کالدرون در نیم‌فصل اول لیگ نوزدهم گفت: پرسپولیس در نیم‌فصل اول فراز و نشیب‌های زیادی را از سر گذراند. بعد از سه قهرمانی پیاپی با برانکو انتظار می‌رفت که سرمربی بعدی با مشکل مواجه شود و کار سختی در پرسپولیس داشته باشد. او در ابتدای ورودش به مشکل برخورد، اما توانست این مشکلات را برطرف کند و پرسپولیس را به یک شرایط ایده‌آل برساند.

او در ادامه با اشاره به چیدمان اشتباه کالدرون در هفته‌های اول لیگ نوزدهم گفت: کالدرون در هفته‌های ابتدایی ترکیب خوبی را روانه میدان نمی‌کرد و برخی از بازیکنان در پست‌های غیرتخصصی در زمین حاضر می‌شدند. همین اتفاق هم باعث شده بود بازی‌های خوبی از پرسپولیس شاهد نباشیم. اما هرچه تیم بازی‌های بیشتری انجام داد شرایط پرسپولیس هم بهتر شد.

روند پرسپولیس در لیگ نوزدهم مثبت بود

این هافبک اسبق پرسپولیس ادامه داد: روند مثبت و رو به‌ جلوی پرسپولیس در طول نیم‌فصل قابل‌ مشاهده بود. پرسپولیس ابتدای فصل در فاز هجومی مشکل داشت، اما هرچه بازی‌ها ادامه پیدا کرد خط حمله پرسپولیس هم‌ شکل گرفت و توانست موفق عمل کند. علیپور نیز به خوبی توانست خودش را در زمین پیدا کند.

او درباره خرید جونیور براندائو توضیح داد: با خروج جونیور از لیست پرسپولیس خط حمله پرسپولیس نظم بهتری پیدا کرد. متاسفانه این بازیکن در حد و اندازه‌های پرسپولیس نبود و خرید او از ابتدا با حرف‌وحدیث‌هایی همراه بود.

ثبات بازیکنان دلیل موفقیت پرسپولیس

او در رابطه با بازیکنان پرسپولیس گفت: پرسپولیس یک حسن بزرگ دارد و آن‌ این است که اکثر بازیکنان این تیم سال‌هاست کنار هم بازی می‌کنند و به درک بالایی از یکدیگر رسیده‌اند. همین موضوع به کالدرون کمک کرد تا خیلی زود بتواند به خواسته‌هایش برسد. در کنار همه اینها نفراتی هم که امسال به تیم اضافه شدند بازیکنانی بودند که در سال‌های گذشته در پرسپولیس بازی کرده بودند و دوباره به تیم بازگشته‌اند.

منافی همچنین به تاثیر مثبت بشار رسن در پرسپولیس اشاره کرد: بشار رسن شاید مهم‌ترین بازیکن پرسپولیس در هفته‌های پایانی لیگ بود. او با حضورش در زمین روند هجومی پرسپولیس را تغییر داد. بشار به همراه علیپور، ترابی و امیری ترکیب فوق‌العاده‌ای تشکیل داده‌اند.

همه باید از پرسپولیس حمایت کنند

این پیشکسوت باشگاه پرسپولیس درباره مشکلاتی که بین کالدرون و مدیران پرسپولیس پیش آمده است، گفت: باید مقابل هر اتفاقی که باعث می‌شود پرسپولیس از هدفش که همان قهرمانی است دور بماند ایستاد. امروز همه باید از پرسپولیس حمایت کنند. کالدرون نتایج خوبی کسب کرده و توانسته تیم را قهرمان نیم‌فصل کند، به همین خاطر باید حمایت شود. هواداران از نتایج پرسپولیس راضی هستند و تیم هم فوتبال خوبی به نمایش می‌گذارد. چرا باید جلوی پای چنین تیمی سنگ‌اندازی کرد؟ باید مشخص شود چه کسانی منافع باشگاه را به خطر انداخته‌اند.

او ادامه داد: انصاری‌فرد نقش مهمی در این موضوع دارد. او یک پرسپولیسی است و باید نقش خود را به خوبی ایفا کند. نباید اجازه بدهیم مشکلی که برای استقلال پیش آمد سر پرسپولیس هم بیاید. کالدرون با دلخوری تهران را ترک کرده و این اصلاً خوب نیست. باید دستمزدش را پرداخت و ناراحتی او را برطرف کنیم.

این بازیکن پیشین پرسپولیس با اشاره به حضور پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا گفت: پرسپولیس در ادامه فصل باید در جام حذفی و لیگ قهرمانان هم حضور پیدا کند. اگر به همین شیوه جلو برویم، در آینده به مشکل می‌خوریم. امیدوارم هرچه زودتر مشکلات پرسپولیس برطرف شود.

بیرانوند دروازه‌بان اول پرسپولیس است

منافی درباره احتمال جدایی بیرانوند از پرسپولیس توضیح داد: بیرانوند دروازه‌بان اول فوتبال ایران است. او بهترین دروازه‌بان آسیاست. وجود بیرانوند بسیار برای پرسپولیس مهم است و خودش هم به خوبی این موضوع را می‌داند. در ماجرای کالدرون و بیرانوند عده‌ای شیطنت‌هایی کردند، اما فکر می‌کنم این مشکل به‌ زودی حل می‌شود و دوباره شاهد درخشش او در پرسپولیس خواهیم بود.

او در پایان به عملکرد رادوشوویچ اشاره کرد و گفت: رادوشوویچ به خوبی می‌داند گلر ذخیره پرسپولیس است و هیچ مشکلی هم با این ماجرا ندارد. رادو به عنوان دروازه‌بان دوم پرسپولیس عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته است. او رفاقت خوبی با بیرانوند دارد و در همین حال یک فضای رقابتی هم با او به وجود آورده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها